[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آیا می دانستید با استفاده از آینه می توانید محیط داخلی ساختمان خودتان را لوکس و بزرگ تر نشان دهید؟ باید بگوییم که آینه کاری منزل یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توانید نمای داخلی منزل خودتان را کاملا متحول کنید. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد ،آینه کاری نه تنها برای منزل ،بلکه در محیط های دیگری نظیر : هتل ها ،رستوران ها ،سالن های غذاخوری و خانه های لوکس و پنت هاوس ها استفاده می شود.از آنجایی که شرکت نگین شرق ،پروژه های بزرگ نمای ساختمان را اجرا می کند، یکی از گزینه های پیشنهادی ما برای نمای داخلی ،استفاده از آینه است.به همین دلیل یکی از خدمات ما در نگین شرق اجرای پروژه های آینه کاری منزل در مشهد است.

اما قبل از اینکه نمونه کارهای اجرایی و ایده هایی که می تواند در این زمینه اجرا شود را مشاهده کنیم ،بهتر است کمی بیشتر با این هنر ایرانی آشنا شویم.در ادامه به شما می گوییم که آینه کاری چیست و تاریخچه آن به چه زمانی بر می گردد.

تاریخچه هنر آینه کاری

آینه کاری در ایران به دوره ساسانیان بر می گردد و یکی از زیر شاخه های هنرهای تزیینی است. یکی از قدیمی ترین آثار بر جامانده از هنر آینه کاری ،می توان به بنای دیوان خانه شاه طهماسب صفوی در قزوین اشاره کرد.

آینه کاری در واقع نوعی تزیین داخلی ساختمان است که در آن با چسباندن قطعه‌های کوچک آینه به شکل‌های هندسی و گل و بته‌های مختلف باعث تغییر نمای می شود.

در این سبک هنری، هنرمند برای ساخت اشکال مختلف ،ابتدا آنها را برش می زند و سپس با توجه به طرحی که در نظر دارد ،قطعات مختلف آینه را در کنار یکدیگر می چسباند. البته آیینه کاری را با نام آیینه و تراش هم می شناسند.

تراش آینه (beveled mirror) به عملیاتی اطلاق می شود که طی آن لبه شیشه تا زاویه خاصی ساییده و تراشیده می شود و نهایتا نمایی مشابه قاب به خود می گیرد. با اعمال این عملیات روی آینه و یا شیشه، لبه شیشه با شیب ملایمی نازک می شود و مابقی طول و عرض شیشه در همان ضخامت اولیه باقی می ماند.

از بازتاب نور در قطعات بی‌شمار آینه، درخشش و زیبایی منحصر به فردی در نما ایجاد می شود.اما یکی از ویژگی های این دکور ،این است که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.

آیینه کاری منازل به روش های متفاوتی قابل اجرا است. در واقع می توان از آینه در سقف و دیوارها استفاده کرد و با این کار نمای خانه را متحول کرد.

انواع آینه کاری منزل

ما در نگین شرق با توجه به محیط شما و نوع کاربری آینه در منزل شما ، آینه کاری منزل در مشهد را را به دو روش اجرا روی سقف و دیوار ،ارائه می کنیم.اما با توجه به ایده هایی که در این چند سال توسط ما اجرا شده است ،پیشنهاد ما استفاده از آیینه روی دیوار است .زیرا این نما امروزه بیشتر از آینه سقفی مورد استقبال قرار دارد و البته سبکی لوکس و مدرن به نمای شما می بخشد.

آیینه کاری دیوار

شاید دیوار با کاغذ دیواری ،گزینه مناسبی به جای دیوار گچی باشد. اما گزینه ای بهتر از کاغذ دیواری وجود دارد.دیوار با آیینه کاری مدرن

کافیست در ذهنتان این دو گزینه را در کنار یکدیگر بگذارید .حتما به این نتیجه می رسید که بخشی از دیوار اتاق نشیمن خودتان را آیینه کاری کنید.

حتما متوجه این موضوع می شوید که این دیوار با دیوار قسمت های دیگر خانه شما فرق دارد و نمایی خاص و لوکس به منزل شما می بخشد.

در سال های گذشته از دیوارهای آینه ای در محیط هایی که خیلی در چشم نبودند استفاده می شد،مثل : راهروهای ورودی و سرویس های بهداشتی

[/vc_column_text][vc_single_image source=”external_link” external_img_size=”640×480″ alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank” custom_src=”https://neginshargh.com/wp-content/uploads/2020/01/mirror-min.jpg”][vc_column_text]

اما این نما امروزه برای قسمت هایی از خانه که بیشتر در چشم افراد قرار دارد ،استفاده می شود.برای مثال : در اتاق نشیمن یا دیوار بالای شومینه

یکی دیگر از کاربردهای آیینه در اتاق خواب است .جایی که نیاز دارید تا هنگام صبح از نور کافی برخوردار باشد.البته علاوه بر این ،اتاق خواب شما دیگر یک اتاق خواب ساده نیست و در واقع با یک تیر چند نشان را می زنید.

ایده ای عالی برای آیینه کاری دیوار :

طرح های زیادی برای آیینه کاری وجود دارد ،اما یکی از لاکچری ترین طرح هایی که نگین شرق برای آیینه کاری منزل در مشهد اجرا کرده است ،طرح پیکسل است. در این طرح از آینه های مربعی که در کنار هم با فاصله مشخص چیده شده اند ، استفاده می شود.البته ایده های فراوانی در زمینه آیینه کردن دیوار وجود دارد.

[/vc_column_text][vc_single_image source=”external_link” external_img_size=”640×480″ alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank” custom_src=”https://neginshargh.com/wp-content/uploads/2020/01/pixel-min.jpg”][vc_single_image source=”external_link” external_img_size=”640×480″ alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank” custom_src=”https://salimiglass.com/wp-content/uploads/2016/08/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87.png”][vc_column_text]

تراش آینه و یا تراش شیشه عموما توسط دستگاه تراش آینه اتوماتیک ایستاده با چند سنگ دیاموند مجزا انجام می شود. تراش آینه توسط دستگاه هایی که حول محور می چرخند دشوار و زمانبر می باشد. طول تراش آینه متغیر است و بسته به نوع کاربری و نمای مورد نظر، می تواند از ۱ تا ۵ سانتی متر تغییر کند. لبه شیشه یا آینه ای که تحت عملیات تراش قرار می گیرد بسیار شفاف، مسطح و یکنواخت می باشد و همین عامل زیبایی دو چندانی به آن می دهد.

یکی از هنرهای تزئینی ایران می باشد و از ابداع های هنرمندان ایرانی می باشد و آینه کاری از دوره ساسانیان رایج بوده است.
آینه و آب در فرهنگ ما ایرانیان نماد روشنایی و پاکی و همچنین نماد صفا و صداقت می باشد که کاربرد آینه کاری در معماری ایرانی همین معنا را دارد.

انواع آینه کاری:

آینه کاری اسلامی،آینه کاری جور چین،آینه کاری لوزی،آینه کاری مدرن،آینه کاری کلاسیک،آینه کاری گل و بوته،آینه کاری هندسی،آینه کاری آنتیک،آینه کاری حجمی،آینه کاری کهنه کاری.

مدل آینه کاری:

جورچین ( مربع و مستطیل نامنظم)، لوزی، مربع قطری، دایره ای، شکل های هندسی.

رنگ آینه ها:

آینه مسی،آینه طلایی، آینه کروم، آینه برنز تیره، آینه شامپاینی، آینه برنز روشن، آینه دودی،آینه مشکی، آینه آبی، آینه سبز

چگونه سفارش دهیم؟

برای سفارش آینه کاری با شماره ۰۵۱۳۸۵۲۳۰۳۸-۰۹۱۵۵۱۱۹۴۹۷ تماس بگیرید تا اساتید ما در مکان شما جهت مشاوره حضور یابند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *