گلخانه چیست؟

گلخانه فضایی نیمه بسته یا بسته برای نگهداری گل ها و گیاهان است. در فضای گلخانه از نورخورشید جهت حرارت و نور استفاده می شود و خود گلخانه دارای دستگاهی جهت کنترل دما و نور است.

گلخانه شیشه ای چیست؟

نورخورشید پس از عبور از شیشه مقداری از انرژی خود را از دست می دهد و نور بازتاب شده انرژی کافی برای  عبور از شیشه را ندارد . ستون های مورد استفاده در گلخانه تحمل وزن شیشه ها را دارند و در مقابل باد و باران استحکام کافی را دارند . در گلخانه شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت های مختلف استفاده می شود .

قیمت شیشه گلخانه ای

عوامل مختلفی بر قیمت شیشه گلخانه موثر است. متراژ پروژه، یراق آلات موردنظر جنس بدنه و رنگ بدنه و .. بر قیمت شیشه گلخانه موثر است . یراق آلات گلخانه شیشه ای دارای تنوع در قیمت و کیفیت می باشند.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

جهت مشاوره در خرید و قیمت شیشه گلخانه و سقف متحرک گلخانه  با مشاوران نگین شرق با شماره ۰۵۱۳۷۱۲۳۶۵۴۷تماس بگیرید.

شیشه گلخانه

گلخانه شیشه ای خانگی

امروزه به دلیل کوچک بودن منازل و کمبود فضای سبز در منازل و حیاط ها می توان از گلخانه شیشه ای خانگی در فضای منازل و پشت بام ها و حیاط و یا داخل ساختمان استفاده کرد.

گلخانه شیشه ای با شیشه سکوریت ساخته می شود. بهتر است جهت جذب کامل نور از شیشه سکوریت شفاف  و بی رنگ استفاه نمود  و بهتر است از شیشه سکوریت رنگی استفاده نکرد.

مزایای گلخانه شیشه ای

  • نصب آسان و راحت
  • پرورش گل و گیاهان مختلف در منزل
  • ایجاد آب و هوا و رطوبت مناسب برای بهبود رشد گیاهان
  • محافظت از گیاهان در زمستان
  • امکان نصب تجهیزات بر روی شیشه
  • امکان نصب شیشه گلخانه ای در پشت بام و حیاز
  • ایمنی و مقاومت بالای شیشه
  • عبور نور از شیشه و ساطع شدن بر روی گیاهان

ضخامت شیشه گلخانه

شیشه به عنوان بهترین پوشش درمحیط گلخانه ها برای عبور نورخورشید استفاده می شود. ضخامت شیشه  بین ۴ میلی متر تا ۸ میلی متر است هر چه ضخامت شیشه گلخانه بیشتر باشد نور بیشتری از شیشه عبور می کند.:

انواع گلخانه شیشه ای

  • گلخانه‌ تمام شیشه‌

در گلخانه شیشه ای تمام شیش کل محیط سرتاسر با شیشه پوشیده شده است و از کف گلخانه تا سقف همه گیاه روییده است و با قفسه بندی می توان گیاهان زیادی را در چند طبقه در آنجا قرار داد شیشه گلخانه گرمای تابیده آفتاب صبح را به داخل گلخانه آورده و موجب بهبود رشد گیاهان می شود.

  • گلخانه‌ نیمه شیشه‌

گلخانه نیمه شیشه علاوه بر شیشه، دارای دیوارهای کوتاهی می باشد که از مصالح دیگر مانند:چوب ، آجر ، بلوک شیشه ای و .. ساخته می شوند.  این نوع از گلخانه‌ها، شیشه بر روی دیواری از مصالح اجر ، آهن و سیمان و… ساخته می‌شوند. گلخانه نیمه شیشه مناسب برای کار در گلخانه و کشت گیاهانی است که نیاز به بستر گلخانه ندارند.

  • گلخانه یک سمت شیشه‌ای

این نوع گلخانه ترکیبی از گلخانه تمام شیشه ای و نیمه شیشه ای می باشد به این معنی که در یک سمت از زمین تا سقف تمام شیشه می باشد و در سمت دیگر یک دیوار نصفه می باشد و بالای دیوار شیشه می باشد .

گلخانه شیشه ای در تراس

از فضای تراس امروزه استفاده بهینه نمی شود برای بهبود استفاده از فضای تراس می توان از گلخانه شیشه ای استفاده نمود و انواع گیاهان را در آنجا پرورش داد . برای استفاده از گلخانه شیشه ای از شیشه ریلی یا شیشه تاشو می توان استفادن نمود.گلخانه شیشه ای در تراس ایده ای نو است که به نمای ساختمان هم جلوه های ویژه می دهد و قابل اجراست.

در صورت نصب گلخانه شیشه ای با وجود بالکن شیشه ای از جذاب ترین ایده ها می باشد. در بالکن های شیشه ای امکان جابه جایی و جمع شدن شیشه ها می باشد. ..

شیشه سکوریت برای گلخانه

شیشه مورد استفاده در شیشه گلخانه با شیشه مورد استفاده در ساختمان و وسایل تزئینی مقداری متفاوت بوده است و برای استحکام بیشتر شیشه، معمولاً شیشه خام را استفاده نکرده بلکه به‌جای آن از شیشه گلخانه سکوریت شده استفاده می‌کنند.

در گلخانه شیشه ای نور از شیشه گلخانه عبور کرده بعد وارد محیط گلخانه می شود و سپس در محیط گلخانه نور باقی می ماند و گرما در همانجا باقی می ماند و نیاز وسایل گرمایشی در زمستان نیست. جنس و نوع شیشه مورد استفاده در گلخانه شیشه ای جهت حفظ دمای گلخانه شیشه ای اهمیت به سزایی دارد..
بنابراین استانداردترین  و بهترین شیشه برای شیشه گلخانه، دارای ضخامت ۴ میل سکوریت هست. میزان انتقال نور در شیشه گلخانه استاندارد نود درصد بوده و در برابر سرما و گرما مقاومت نسبی برخوردار بوده است.
ویژگی‌هایی که یک شیشه گلخانه:

  • انتقال نور کافی
  • انتقال یو وی مناسب
  • عایق‌بندی متناسب

شیشه گلخانه ای مورد استفاده برای ساخت گلخانه مقاومت بالاتری نسبت به پوشش‌های پلاستیکی دارد. در استفاده از پوشش پلاستیکی به جای شیشه  ، اشعه ماوراء بنفش موجب پژمرده شدن گیاهان می شود و از عمر کمی نیز گیاهان برخوردار میشوند. به همین دلیل شیشه گلخانه موجب رشد و عدم پژمردگی گیاهان می شود.

مزایای استفاده از پوشش شیشه گلخانه ای

  • مقاوت و طول عمر بالا در برابر شرایط جوی
  • عبور سرما و نور کنترل‌شده برای مراقبت از گیاهان و گل های گلخانه ای
  • نصب حرفه ای و سریع همه جا اعم از پشت‌بام، باغ و حیاط خانه
  • دید واضح به داخل گلخانه

نگین شرق ساخت گلخانه شیشه ای و نصب شیشه گلخانه ای را با شیشه سکوریت و انواع شیشه سکوریت در مشهد و کل کشور انجام میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *