جنس شیشه گلخانه از چیست؟

یکی از بهترین روش های پرورش گل و گیاهان زینتی و مختلف، پرورش آن ها در گلخانه است. به همین دلیل فراهم کردن شرایطی برای رشد و بهتر گل های گلخانه ای اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم ترین اقداماتی که برای ساخت گلخانه باید به آن اهمیت زیادی دهید، استفاده از شیشه های با کیفیت است. با وجود این که گلخانه شیشه ای داشتن جز قدیمی ترین روش ها محسوب می شود، اما بهترین و رایج ترین روش ها است. خوشبختانه امروزه انواع شیشه ها با ضخامت ها و کاربردهای مختلف تولید و عرضه می شوند. به همین دلیل بر اساس نیاز و کاربرد مورد نظر و همچنین شرایط آب و هوایی مورد نظرتان می توانید بهترین شیشه را انتخاب کنید. به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر جنس شیشه گلخانه و کلیه نکات مهم در این زمینه می پردازیم.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی شیشه با ما تماس بگیرید

 

گلخانه شیشه ای

شیشه مناسب برای ساخت گلخانه شیشه ای چیست؟

برای ساخت گلخانه شیشه ای نیاز است که از شیشه های بسیار مقاوم و با کیفیت استفاده کنید تا در شرایط آب و هوایی مختلف به آن آسیبی نرسد. علاوه بر این، یکی از مهم ترین موارد دیگری که باید به آن دقت و توجه کافی داشته باشید، ضخامت مناسب است. به طور کلی از جمله بهترین شیشه های مورد استفاده و متاسب برای ساخت گلخانه شیشه ای می توان شیشه های زیر را نام برد:

ضخامت شیشه گلخانه چقدر است؟

همان طور که در پاراگراف بالا هم ذکر شد، برای رشد گل ها و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ها لازم است که در شرایطی خاص و استاندارد نگه داری شوند. بر همین اساس یکی از مهم ترین مواردی که باید به استاندارد بودن آن دقت کنید، ضخامت شیشه گلخانه است. این موضوع برای ساخت گلخانه ای شیشه ای در منزل هم اهمیت زیادی دارد. به طور کلی ضخامت شیشه گلخانه معمولا در حالت استاندارد باید ترجیحا ۴ میلیمتر تا ۸ میلیمتر باشد. در واقع هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد، نور بیشتری از شیشه عبور می کند. با این وجود بر اساس نوع گیاهان و میزان نوری که لازم است به گیاهان تابیده شود، متغیر و متفاوت خواهد بود.

گلخانه شیشه ای

انواع گلخانه های شیشه ای

با توجه به این که امروزه راه اندازی گلخانه شیشه ای مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته، انواع گلخانه های شیشه ای نیز تولید و ساخته می شود. چون بدیهی است که برای نگه داری و پرورش گیاهان مختلف لازم است که شرایط نوری و آب و هوایی خاصی برای آن محیا شود. برهمین اساس می توان گفت که انواع گلخانه های شیشه ای شامل موارد زیر است:

  • گلخانه تمام شیشه

یکی از کاربردی ترین انواع گلخانه های شیشه ای، گلخانه تمام شیشه است که در آن نور به صورت کامل به فضای درون گلخانه و به گیاهان تابیده می شود. در واقع با افزایش گرمای تابیده شده از صبح تا ظهر و حتی تا عصر به گیاهان، باعث رشد سریع تر و بهتر آن ها می شود. فضای این نوع گلخانه نیز بدین صورت است که سرتاسر فضای گلخانه به صورت شیشه ای است و با گیاهان مختلف پوشیده می شود. به همین دلیل از بیرون هم فضایی زیبا و دلنشین دیده می شود.

  • گلخانه نیمه شیشه

یکی دیگر از انواع گلخانه شیشه ای، گلخانه نیمه شیشه است. طراحی و ساخت این نوع شیشه بدین صورت است که نیمی از قسمت دیوارها شیشه ای و قسمتی دیگری از آن دارای دیوارهای کوتاهی شامل چوب، آجر، بلوک شیشه ای و … است. ساخت گلخانه نیمه شیشه ای برای کشت و پرورش گیاهانی پیشنهاد و ساخته می شود که گیاهان برای رشد کردن در آن نیاز به بستر گلخانه ای ندارند.

  • گلخانه یک سمت شیشه ای

گلخانه یک سمت شیشه ای به صورت ترکیبی از تمام شیشه و نیمه شیشه ساخته می شود. بدین صورت که در یک طرف گلخانه  از زمین تا سقف به صورت تمام شیشه ای ساخته می شود. اما در طرف دیگر گلخانه نصفه با مصالح دیگر که شامل آجر، بلوک شیشه ای و چوب و … است، و نیمه دیگر آن با استفاده از شیشه ساخته می شود.

  • گلخانه شیشه ای خانگی

بسیاری از افراد که علاقه، زمان و انرژی کافی برای رشد و پرورش گل و گیاهان دارند، اقدام به گلخانه شیشه ای خانگی می کنند. چون برخی از خانه ها فضای کافی برای رشد گیاهان و همچنین فضای سبز ندارند. بنابراین برای ساخت گلخانه شیشه ای خانگی می توان آن را داخل فضای خانه، پشت بام، یا حیاط خانه ساخت. گلخانه شیشه ای خانگی با استفاده از شیشه سکوریت ساده ساخته می شود. چون برای رشد و پرورش بهتر و سریع تر گیاهان لازم است که گیاهان به بهترین نحو نور را جذب کنند. بنابراین توصیه می شود از شیشه های سکوریت بی رنگ و شفاف استفاده کنید.

گلخانه شیشه ای

مزایای ساخت گلخانه شیشه ای

یکی از بهترین و پر درآمدترین مشاغل و علایقی که امروزه طرفداران زیادی دارد، ساخت گلخانه است. چون در صورتی که آن را در خانه بسازید و راه اندازی کنید، یا در صورتی که هدف شما پرورش و فروش گل باشد؛ علاوه بر سرگرم شدن و ساخت فضایی زیبا و چشم نواز، سود خوبی نیز دارد. علاوه بر این، از جمله بهترین مزایای ساخت گلخانه شیشه ای می توان موارد زیر را نام برد:

  • نصب آسان و سریع
  • امکان پرورش دادن گل و گیاهان مختلف در منزل یا به صورت اختصاصی
  • ایجاد رطوبت، و آب و هوای مناسب برای رشد و پرورش گیاهان
  • امکان نصب تجهیزات مناسب روی شیشه های گلخانه
  • عبور آسان و سریع نور از فضای بیرون به گلخانه
  • امکان محافظت و نگه داری آسان گیاهان در شرایط آب و هوایی مختلف و حتی در زمستان
  • امکان نصب و ساخت گلخانه در پشت بام و حیاط یا محیط های باز و مختلف

گلخانه شیشه ای

قیمت گلخانه شیشه ای

یکی از مهم ترین مواردی که زمان ساخت گلخانه شیشه ای مطرح می شود، در مورد قیمت آن است. همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، امروزه از انواع شیشه ها با ضخامت های مختلف برای ساخت انواع گلخانه های شیشه ای استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که عوامل مختلفی در تعیین قیمت گلخانه شیشه ای موثر است که مهم ترین عوامل به شرح زیر هستند:

  • متراژ تعیین شده برای ساخت گلخانه
  • یراق آلات مورد نیاز برای ساخت گلخانه شیشه ای
  • جنس بدنه گلخانه
  • رنگ بدنه گلخانه شیشه ای
  • نوع شیشه مورد استفاده برای ساخت گلخانه
  • ضخامت شیشه مورد استفاده برای ساخت
  • کیفیت شیشه مورد نیاز
  • نوع پروفیل مورد استفاده

خرید شیشه برای ساخت گلخانه شیشه ای از نگین شرق

در این مقاله به معرفی انواع شیشه های مورد نیاز برای ساخت گلخانه شیشه ای، و مزایای ساخت و قیمت آن پرداخته شد. در صورتی که قصد ساخت گلخانه شیشه ای دارید، مهم ترین اقدام خرید شیشه های با کیفیت و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. برای خرید بهترین انواع شیشه های مورد نیاز برای ساخت می توانید از طریق شرکت نگین شرق اقدام به خرید کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب خرید شیشه مناسب مشاوره ها و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *