شیشه خم - Glass Bent
استفاده از شیشه خم دست شما را برای هر نوع معماری باز می گذارد؛ چرا که شما قادر به آن هستید که شیشه را به طرح های دلخواه خود فرم دهی کرده و از این شیشه های خمیده و منحنی برای طراحی خانه، محیط کار، ویلا و ساختمان خود استفاده کنید.

شیشه خم چیست ؟

شیشه های خم که به Glass Bent  نیز معروف هستند در واقع همان شیشه های معمولی هستند که مجدداً گرم و شکل داده می شود و سپس در یک قاب فلزی قرار می دهند تا شیشه به حالت مورد نظر در بیاید و پس از سرد شدن در همان حالت باقی بماند. اما مهمترین مسال در شیشه خمیده، مساله انحراف یا شکست نور است. زیرا این شیشه ها بیشتر در نمای ساختمان، سیستم های تصویری و صنعت خودروسازی استفاده میشود و بسیار حائز اهمیت است که تصویر به خوبی از پشت شیشه ها دیده شود.

همین موضوع باعث شده است که فرآیند تولید شیشه خمیده کمی پیچیده تر و حساس تر از انواع دیگر شیشه شود. همچنین باعث می شود تا هزینه و زمان تولید این شیشه کمی بیشتر از شیشه های دیگر شود.

تاثیر شیشه های خم در نمای ساختمان های شیشه ای

شیشه منحنی به معماران و طراحان آزادی بیشتری در ایجاد نمای جذاب منحنی شکل می دهد که باعث زیبایی بصری ساختمان ها می شود. شیشه های خم این اجازه را می دهد تا منظره های شفافی در گوشه و کنار ساختمان مشاهده کرد. شیشه های خم می توانند به فرم اشکال استوانه ای ساده تا شکل های پیچیده تر و سه بعدی تولید و طراحی شوند.

همانطور که گفتیم در حالی که شیشه های خمیده امکانات طراحی زیادی را به طراح ان و معماران می دهند، اما چالش انتخاب شیشه ای خمیده که عملکرد حرارتی و خورشیدی مورد نیاز را به شکل خمیده ارائه می دهد بسیار مهم است. در واقع طراحان در طراحی این نوع سازه ها علاوه بر زیبایی باید به مساله جلوگیری از هدر رفت سازه هم فکر کنند.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

کاربرد شیشه خم

شیشه خم این روز ها در بسیاری از صنایع ورود پیدا کرده است که علاوه بر جنبه بصری و زیبایی شناختی که دارد، از نظر علمی نیز فواید آن ثابت شده است. از شیشه خم در ساخت شیشه وسایل نقلیه بسیار استفاده می شود؛ چرا که با توجه به آن که در هنگام فرایند ساخت شیشه خم، شیشه ها در دمای بالا گرم و پس از شکل گیری به یک باره سرد می شوند، این شیشه ها به میزان ۴ الی ۵ برابری مستحکم تر شده و می توان عنوان شیشه نیمه سکوریت را بر آن ها نهاد.

پس شیشه نیمه سکوریت خم کاربرد چند برابری پیدا خواهد کرد که از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسانسور شیشه ای
  • درب های گردان شیشه ای ورودی هتل ها و مراکز خرید و …
  • کابین دوش و حمام شیشه ای
  • آکواریوم های خمیده
  • گنبد های شیشه ای
  • ویترین مغازه ها
  • ساخت و تولید لوازم خانگی مثل هود های شیشه ای
  • پارتیشن شیشه ای
  • پوشش پاسیو ها و استخر ها و نورگیر ها
  • هندریل و نرده شیشه ای

استفاده از شیشه خم دست شما را برای هر نوع معماری باز می گذارد؛ چرا که شما قادر به آن هستید که شیشه را به طرح های دلخواه خود فرم دهی کرده و از این شیشه های خمیده و منحنی برای طراحی خانه، محیط کار، ویلا و ساختمان خود استفاده کنید.

دیگر کاربرد شیشه خم، پنجره و شیشه های نمای ساختمان هاست. در این مورد نیز تشدید ورود نور به محیط داخلی ساختمان نیز علاوه بر زیبایی آن، مزید بر علت است.

جالب است بدانید که خمیدگی شیشه ها طیف رنگی آن را محدود نمی کند و شما می توانید بسته به مدل طراحی ساختمان و دکوراسیون محیط، از انواع شیشه با رنگ های مختلف استفاده کرده و جلوه چند برابری به فضا بدهید.

۶ مزیت استفاده از شیشه خم

  • شفافیت بالا: به طور کلی شیشه ها با توجه به ماهیتی ک دارند، متریال مناسبی برای عبور نور هستند. همانطور که در ابتدای این مقاله عرض کردیم شیشه خم ورود نور به داخل را چند برابر می کند که این می تواند در روشنایی محیط داخلی ساختمان تاثیر چندین برابری داشته باشد.
  • تنوع بالای طرح: با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه ساخت لوازم شیشه ای در کارخانه ها شاهد هستیم، انواع مدل های کالا های شیشه ای و سازه های بر پایه شیشه روز به روز در حال افزایش ساخت و تولید هستند. این روز ها شرکت های شیشه خم توانایی آن را دارند که انواع طرح های شیشه ای را با جدید ترین متد های روز اجرا و به مشتری تحویل دهند.

از طرفی انواع مدل های شیشه مثل شیشه های مات، حکاکی شده، سندبلاست و …. طبق سلیقه مشتری قابل اجرا هستند.

  • زیبایی: زیبایی شیشه و به کار گیری انواع مختلف آن، چه در داخل ساختمان و چه در محیط بیرون موضوعی است که بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی را میشناسیم که زیبایی شیشه را انکار کند. این روز ها هم با اندک نگاهی در نقشه های معماری روز دنیا، ترند بودن به کار گیری شیشه در ساختمان سازی را شاهد هستیم. علاوه بر همه این ها شیشه های خمیده و منحنی زیبایی چشمگیر چندین برابری را دارند.
  • ایمنی، استحکام و دوام بالا: دوام و استحکام بالای شیشه خمیده خیال شما را از بابت ایمنی شیشه راحت می کند. چرا که این نوع شیشه ها طی فرایند تبدیل از شیشه تخت به خمیده تحت شرایط خاص مستحکم شده و به راحتی نخواهند شکست.
  • نصب و نگهداری آسان: نصب شیشه خمیده به مدت زمان بالا و مصالح زیادی نیاز نداشته و به راحتی قابلیت نصب دارد. از طرفی نظافت آن که جزو نگهداری سازه به حساب می آید نیز به راحتی و با اسپری شیشه پاک کن و دستمال انجام می گیرد.
  • عایق حرارت: شیشه عایق حرارت است و این به معنای آن است که گرما را از خود عبور نداده و سبب اتلاف انرژی در فصول سرد سال نمی شود. بنابراین محیط درونی یک اتاق شیشه ای به دلیل عدم خروج گرما از آن، گرم باقی می ماند.

نحوه ساخت شیشه های خم

تمام شیشه های خمیده در ابتدا به صورت شیشه های صفحه تخت و معمولی هستند. روند تبدیل شیشه معمولی به شیشه خمیده هم بسیار تخصصی است و هم زمانبر است ، از این رو شیشه های خمیده می توانند قیمت بالاتری نسبت به شیشه های تخت معمولی، سکوریت، لمینت و… داشته باشند.

curved_glass شیشه تخت به اندازه مورد نظر برش داده می شود و سپس کاملا تمیز و جلا داده می شود. هرگونه ذرات سرکش گرد و غبار یا خاک می تواند باعث شکسته شدن شیشه در طی فرآیند خم شدن شود. به همین دلیل برای اطمینان بیشتر از تمیز بودن شیشه، یک نور ماوراء بنفش از بالا به شیشه تابیده می شود. این کار باعث از بین رفتن ذرات ریز و کوچک از گرد و غبار می شود.

سپس روی مخلوطی از مواد شوینده، خاک رس و کربنات کلسیم آغشته می شود. این کار برای جلوگیری از چسبیدن شیشه به قالب فولادی در طی فرآیند گرمایش انجام می شود.

از آنجا که فولاد با سرعت کمتری نسبت به شیشه گرم می شود ، قالب فولادی از قبل گرم می شود و در حدود ۴۸۰ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. سپس می توان شیشه را روی قالب قرار داد و در کوره قرار داد. درجه حرارت در کوره تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد بالا می رود، در این مرحله پیوندهای بین مولکول های سیلیس شیشه شروع به ضعیف شدن می کنند. این اتفاق باعث می شود شیشه نرم و خم شود، بنابراین می تواند شکل قالب را بگیرد. این شکل دهی می تواند یا تنها از طریق گرانش (جاذبه زمین و وزن شیشه) حاصل شود، یا می توان از طریق دستگاه خم کن مکانیکی انجام شود.

شیشه خم

درجه حرارت در کوره باید در این مرحله بسیار دقیق کنترل شود ، زیرا هرگونه تغییر دما در فر باعث خم شدن ناهموار شیشه می شود و در نتیجه شیشه با شکست نور همراه می شود که اصلا قابل قبول نیست. هنگامی که شیشه کاملاً به مشخصات تخته سنگ خم شد، به تدریج و به آرامی در طی چند ساعت خنک می شود. این روند خنک کننده آهسته مانع از ترک خوردگی شیشه خمیده می شود. سپس شیشه های منحنی تازه را از کوره خارج کرده و آماده استفاده در هر کاربردی می کنند.

نکته مهم: قبل از شروع فرآیند، اندازه گیری های دقیق برای کار مورد نیاز است. زیرا قالب فولادی مطابق با این اندازه گیری ها ساخته می شود و باعث شکل گیری شیشه می شود. پس هر گونه اشتباه در محاسبات ممکن است با ضرر همراه باشد.

در صورتی که میخواهید شیشه خم سفارش دهید باید بتوانید شیشه ها را با استفاده از محاسبات دقیق و نرم افزارهای اندازه گیری به صورت کامل اندازه گیری کنید. اما در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید، تیم مهندسی نگین شرق با استفاده از ابزارهای دقیق اندازه گیری و نرم افزارهای خاص، شیشه مورد نظر را به دقت اندازه گیری می کنند و سپس شیشه را تولید می کنند.

انواع شیشه خم 

شیشه های خمیده امروزه در انواع مختلفی موجود هستند که شامل : شیشه های معمولی، شیشه های لمینت و شیشه سکوریت موجود است.

شیشه سکوریت خم

شیشه های سکوریت به دلیل روش ساخت ویژه آن و همچنین فرآیند تولید آن؛ خمیده کردن آن، سخت تر و البته حساس تر از مدل های دیگر است. برای ساخت شیشه سکوریت خم، مهمترین مساله اندازه گیری دقیق شیشه است،زیرا شیشه های سکوریت پس از سرد شدن دیگر قابل برش خوردن نیستند. در این موارد اگر اندازه گیری به درستی انجام نشود دیگر نمی توان از آن در محل مورد نظر استفاده کرد.

شیشه خم

شیشه های لمینت خم

یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه ها برای خم شدن است .زیرا برای ساخت شیشه لمینت خم از ۲ یا چند ورقه شیشه و لایه PVB استفاده می شود. اما فرق لمینت با سکوریت این است که این شیشه در صورتی که با دقت هم اندازه گیری نشده باشند، قابلیت برش خوردن را دارند.

اولین جایی که از شیشه های خم استفاده شده است در شیشه های جلو و عقب اتومبیل هاست. شیشه جلوی اتومبیل یک شیشه لمینت است که به صورت خم درآمده است. اما شیشه های عقب اتومبیل شیشه سکوریت خم است. با توجه به این موضوع می فهمیم که هر نوع شیشه ای را می توان خم کرد. فرقی نمی کند که سکوریت، لمینت و مدل های دیگر باشد.

اما شیشه های خم امروزه فقط در شیشه های اتومبیل ها استفاده نمی شوند؛ بلکه کاربرد زیادی در نمای بیرونی شاختمان های شیشه ای دارند. در واقع سازه های با شیشه های خم بسیار مدرن تر و چشم گیر تر از دیگر سازه های شیشه ای هستند.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

برای مثال از شیشه خمیده در سقف و گنبد شیشه ای، ریل ها و درب های گردان در ورودی هتل ها و فروشگاه های بزرگ و در شیشه های نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

شیشه خم

قیمت شیشه خم

در همین ابتدای شروع مبحث قیمت شیشه خم باید صادقانه گفت که هزینه شیشه خم به دلیل فرایند تخصصی و حساس ساخت، از شیشه های معمولی گران تر است. از طرفی از آن جا که این شیشه ها سفارشی تولید می گردند، ابعاد و اندازه های سفارشی نیز دارند که همین مورد بر قیمت شیشه تاثیر می گذارد.

به طور کلی، شیشه خمیده را نیز مثل باقی مدل های شیشه نمی توان به طور ثابت قیمت گذاری کرد؛ چرا که عوامل زیادی هستند که مستقیما بر روی قیمت شیشه اثر می گذارند.

پس به طور کلی، ضخامت شیشه، میزان خمیدگی، ابعاد، تعداد سوراخکاری، رنگ شیشه و پارامتر های این چنینی، قیمت نهایی شیشه را تعیین می کنند.

شیشه خم مشهد

شیشه خم مشهد، با کیفیت ترین انواع شیشه های خمیده تولیدی کشورمان است که می توانید با بالا ترین کیفیت و قیمت مناسب نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

انواع مدل های شیشه خم در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان نگین شرق سفارش گرفته و به تیم تولید واگذار می گردند. خبر خوب اینکه ضمانت کیفیت شیشه خم از دیگر خدمات این شرکت می باشد. شما می توانید با تماس با کارشناسان نگین شرق، صفر تا صد پروژه خود را به ما بسپارید.

مراحل تولید شیشه خم

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

شیشه های خم که به Glass Bent  نیز معروف هستند در واقع همان شیشه های معمولی هستند که مجدداً گرم و شکل داده می شود و سپس در یک قاب فلزی قرار می دهند تا شیشه به حالت مورد نظر در بیاید و پس از سرد شدن در همان حالت باقی بماند. اما مهمترین مسال در شیشه خمیده، مساله انحراف یا شکست نور است. زیرا این شیشه ها بیشتر در نمای ساختمان، سیستم های تصویری و صنعت خودروسازی استفاده میشود و بسیار حائذ اهمیت است که تصویر به خوبی از پشت شیشه ها دیده شود.

شیشه منحنی به معماران و طراحان آزادی بیشتری در ایجاد نمای جذاب منحنی شکل می دهد که باعث زیبایی بصری ساختمان ها می شود. شیشه های خم این اجازه را می دهد تا منظره های شفافی در گوشه و کنار ساختمان مشاهده کرد. شیشه های خم می توانند به فرم اشکال استوانه ای ساده تا شکل های پیچیده تر و سه بعدی تولید و طراحی شوند.

شیشه های خمیده امروزه در انواع مختلفی موجود هستند که شامل : شیشه های معمولی، شیشه های لمینت و شیشه سکوریت موجود است.

ابتدا کافیست ،فقط از فضایی که می خواهید شیشه های خم را اجرا کنید ،برای ما عکس و ابعاد حدودی شیشه(یا لیست آیتم ) را در واتساپ برای ما ارسال کنید.
سپس با توجه به عکس فرستاده شده و ابعاد داده شده ،تخمینی از هزینه شیشه بر اساس لیست قیمت کارخانه ، برایتان ارسال می کنیم.
در صورت توافق ،شرکت اقدام به تولید و برش شیشه ها می نماید و در اسرع وقت برای شما ارسال می شود.

محصولات نگین شرق
شیشه دوجداره
شیشه دوجداره
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت
قیمت شیشه ضدگلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه لمینت
شیشه لمینت
شیشه خم
شیشه خم
شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *