نمای شیشه ای

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال توسط نگین شرق

نمای کرتین وال کاری تخصصی است و به محاسبات مخصوص سازه نیاز دارد. همچنین می‌توان گفت نمای کرتین وال سازه‌ای شیشه‌ای آلومینیومی است و جلوی ساختمان قرار می‌گیرد. کرتین وال در برابر زلزله مقاومت خوبی دارد و سازه‌ای مستحکم و مجزا از بدنه اصلی ساختمان محسوب می‌شود.

برای این‌که بار اضافی به ساختمان وارد نشود، وزن تمام شیشه‌ها به‌وسیله استراکچر تحمل می‌شود. اگر نمای کرتین به‌طور اصولی طراحی شود، در برابر باد مقاوم خواهد بود. این نوع نما ظاهر بسیار شکیل، مدرن و زیبایی دارد.

از لحاظ سرعت اجرایی خیلی سریع ساخته می‌شود و نسبت به سایر نماها قیمت مقرون‌به‌صرفه تری دارد. از ویژگی‌های نمای کرتین وال می‌توان به عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی آن اشاره کرد. درواقع این ویژگی در نمای خارجی ساختمان، نور داخلی آن را افزایش داده و مصرف انرژی برق و گاز را نیز کاهش می‌دهد.

برای ساختمان‌های اداری و تجاری بلندمرتبه در سطح شهر زیبایی بصری ایجاد می‌کند. این نوع نما سازه‌های با وزن کم هستند و بار وارده به ساختمان کاهش می‌یابد. نصب این نوع نما در برابر سایر نماها سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود و قیمت چندان زیادی هم ندارد.

نمای کرتین وال به عنوان یک نمای شیشه ای اسم می‌برند که در جلوی سازه، نصب می‌شود؛ به اینصورت که هیچ وزنی هم به روی ساختمان شما نیست. ولی مراحل نصب نمای شیشه ای کرتین وال به این سادگی که فکر می‌کنید هم نیست و برای نصب آن، باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید. چون نصب کرتین وال، نیازمند یکسری محاسبات مخصوص به خودش را دارد که فقط یک مجری نمای کرتین وال می‌تواند از عهده آن بربیاید.

مجموعه نگین شرق را می‌توان به عنوان یکی از برترین مجریان اجرای کرتین وال معرفی کرد که به دلیل دارا بودن کارشناسانی باتجربه در این زمینه، می‌تواند کیفیت نمای شیشه ای ساختمان شما را تضمین کند.

البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید، یکسری اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید تا خریدی مطمئن‌تر را تجربه کنید. در ادامه، بیشتر درباره این نمای جذاب با شما صحبت می‌کنیم.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

کرتین وال چیست؟

کرتین وال در واقع یک سازه شیشه ای است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. نمای کرتین وال دارای مزایای بسیار زیادی است که است مهم‌ترین آنها می‌توان به مقاومت بالا، افزایش زیبایی، صرفه جویی در مصرف انرژی، ایمنی بالا و … اشاره کرد.

البته این مورد را باید بدانید که نمای کرتین وال، هیچ باری را بر روی سازه شما ایجاد نمی‌کند و درواقع به مانند یک سازه جداگانه نصب می‌شود.

در ادامه، اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه می‌دهیم.

نمای کرتین وال

انواع معماری های نمای کرتین وال

انواع سیستم های معماری در نماهای کرتین وال، بر میزان خط و خطوط ظاهری نمایان در بخش بیرونی ساختمان و استحکام آن تاثیر گذار است.

در کل می‌توان کرتین وال‌ها را به چهار نوع مختلف، تقسیم کرد که هر کدام از آنها هم دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند؛ درواقع شما باید ابتدا با انواع نمای کرتین وال آشنا باشید؛ چون هر کدام از این انواع مختلف، دارای قیمت‌های مختلفی هستند. برای همین شما فقط در صورت آشنایی با این موارد، می‌توانید انتخابی مطمئن را داشته باشید.

در ادامه، این انواع مختلف را به شما توضیح می‌دهیم:

  • فیس کپ یا Face Cap: در این نوع، تمامی شیشه‌ها به صورت مستقیم، بر روی لامل کرتین وال نصب می‌شود.
  • فریم لس یا Frameless: در این فریم لیس کریتن وال ، برای انجام مراحل فیکس و نصب شیشه‌ها، از یکسری چسب‌های مخصوص استفاده می‌کنند.
  • سمی فریم لس یا Semi Frameless: نماهای کرتین وال سمی فریم لس، ظاهری زیباتر و شیک‌تر را نسبت به دو نوع قبلی دارند. در این نوع، یکی از لامل‌های عمودی یا افقی، حذف می‌شود و به جای آن از لاستیک، درپوش و چسب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنند.
  • یو چنل یا U Channel: در این نوع، تمامی شیشه‌ها و اجزای کرتین وال، با استفاده از اسپیسرهای مخصوص به بین لامل‌ها متصل می‌شوند .درواقع می‌توان نوع یو چنل را به عنوان فریم لس هم معرفی کرد.

البته توضیحات مربوط به این انواع مختلف نمای کرتین وال، بسیار بیشتر از این موارد است و ما فقط سعی کردیم تا اطلاعات کلی را درباره آنها، ارائه دهیم. البته در اکثر مواقع، فقط بحث سلیقه در میان نیست!

بلکه باید سازه شما به صورت کامل و توسط یک کارشناس بررسی شود تا درنهایت، بهترین نوع کرتین وال برای اجرا، پیشنهاد داده شود. برای همین پیشنهاد می‌کنم که به منظور بررسی این مورد، با کارشناسان تیم نگین شرق تماس بگیرید.

انواع مختلف اجرای کرتین وال

در بالاتر، انواع نمای کرتین وال را به شما معرفی کردیم؛ ولی باید بدانید که هر کدام این از انواع مختلف، به روش‌های متفاوتی نصب می‌شوند. یادتان باشد که شما حتما باید با این موارد آشنا باشید؛ چرا؟ چون هر کدام از آنها، روش‌های مختلفی برای نصب نمای کرتین وال دارند که به صورت مستقیم، بر روی قیمت نهایی، تاثیر می‌گذارند.

در کل، دو روش برای اجرای نمای کرتین وال وجود دارد که در ادامه، به توضیح آنها می‌پردازیم:

۱. سیستم یونیتایز (Unitaize)

در روش یونیتایز، تمامی مراحل ساخت کرتین وال، در داخل کارخانه انجام می‌شود. به این صورت که ابتدا کارشناس، موارد مختلف را بررسی و محاسبه می‌کند و سپس کارخانه نیز بر اساس همین محاسبات، تمامی اجزای نمای کرتین وال را آماده می‌کند.

۲. سیستم استیک (Stick)

در نوع استیک، لامل‌ها در داخل کارخانه لقمه بندی می‌شوند و پس از لقمه بندی شدن هم به کارگاه ساختمانی فرستاده می‌شوند. در سیستم استیک، تمامی مراحل مونتاژ در خود محل پروژه انجام می‌شود. سیستم استیک، به مراتب ارزان‌تر از دو روش دیگر است.

در ویدئو زیر می توانید مراحل نصب کرتین وال به روش استیک را مشاهده کنید.

نمای کرتین وال چه مزایایی دارد؟

شما به عنوان خریدار، حق دارید که با تمام ویژگی و مزایا محصولاتی که خریداری می‌کنید، آشنا باشید و این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قرار باشد هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید. نمای شیشه ای کرتین وال هم از این قائله مستثنی نیستند.

از مزایای نمای کرتین وال هر چه بگوییم کم است؛  ولی در ادامه این بخش، قصد داریم تا چند نمونه از مهم‌ترین این مزایا را به شما معرفی کنیم:

  • زیبایی منحصربفرد: شاید مهم‌ترین مزایا نمای کرتین وال مربوط به زیبایی منحصربفرد آن شود. نمای کرتین وال به حدی می‌تواند بر روی زیبایی سازه شما تاثیر بگذارد، که باعث افزایش ارزش سازه می‌شود.
  • وزن پایین: تمامی اجزای کرتین وال، دارای وزن کمی هستند. حتی نمای کرتین وال هم یک سازه جداگانه به شمار می‌رود و هیچ وزنی را به ساختمان شما، وارد نمی‌کند.
  • ایمنی بالا: برخلال باور عموم، نمای کرتین وال از امنیت بالایی برخوردار است که می‌تواند در برابر مواردی به مانند برف، باران، انقباض، انبساط و … مقاومت بالایی را از خودش نشان دهد.
  • شفافیت: شیشه‌ها دارا قابلیت شفافیت و عبور نور هستند؛ از طرفی دیگر نمای کرتین وال معمولا به صورتی انجام می‌شود که نورهای طبیعی به کورترین منطقه ساختمان هم برسد.
  • عملکرد حرارتی: اگر نمای کرتین وال به صورت اصولی اجرا شود، می‌تواند باعث کنترل عملکرد حرارتی فضای داخلی شود.
  • هزینه نگهداری پایین: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که جدای از هزینه‌های مربوط به نصب، هزینه‌های نگهداری نمای کرتین وال هم زیاد است؛ ولی این طرز فکر، کاملا اشتباست! نمای کرتین وال دارای استهلاک بسیار پایینی است و شما نیازی به هزینه‌های اضافی به جهت نگهداری آن ندارید.

نمای کرتین وال

مراحل نصب کرتین وال

نمای کرتین وال، دارای لوازم جانبی و یراق آلات مختلفی است که هر کدام از آنها هم دارای انواع متفاوتی می‌باشند. همین تفاوت در یراق آلات، می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی قیمت نمای کرتین وال بگذارد.

برای همین، پیشنهاد می‌شود که یکسری اطلاعات کلی را درباره مراحل نصب نمای کرتین وال داشته باشید. البته قطعا جزئیات اجرای کرتین وال، بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. ولی در ادامه، یکسری توضیحات کلی را درباره نصب نمای شیشه ای ساختمان، به شما ارائه می‌دهیم:

در اولین مرحله از اجرای کرتین وال، باید محل قرارگیری ستون‌ها را مشخص کنید. در مرحله بعدی باید به سراغ مراحل علامتگذاری بروید؛ یادتان باشد که علامتگذاری، یکی از بخش‌های مهم در زمان نصب کرتین وال است که اگر به صورت دقیق انجام نشود، می‌تواند بر روی کیفیت کل سازه شما، تاثیر بگذارد.

در مرحله بعدی، باید با استفاده شاقول، مطمئن شوید که محل قرارگیری لامل‌ها، کاملا تراز شده است. پس از اینکه از تراز بودن لامل‌ها مطمئن شدید، حالا باید به سراغ بست‌هایی به نام براکت بروید.

البته لامل‌ها هم در سه نوع آلومینیومی، فولادی و چوبی هستند که می‌تواند تاثیرات مستقیمی بر روی قیمت لامل بگذارند. حالا اینکه شما از چه نوع لامل برای نصب کرتین وال استفاده می‌کنید، باید بر اساس کارشناسی مجری نمای کرتین وال باشد. چون این انتخاب‌ها می‌تواند در شرایط مختلف، متفاوت باشد.

این بست‌ها، معمولا از جنس آلومینیوم و آهن هستند که در پودرها و دیواره‌هایی که در ابتدای لامل وجود دارند، نصب می‌گردند. عملکرد براکت‌ها، دقیقا به مانند کلیپس است؛ چون می‌تواند دو طرف لامل را به یکدیگر متصل کند.

شرکت نگین شرق یکی از قدیمی‌ترین و بهترین شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند که توانسته رزومه فوق العاده‌ای را هم در این زمینه برای خودش، دست و پا کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت نمای کرتین وال و بهره مندی از مشاوره های تخصصی و حرفه ای ما، با متخصصان مجموعه نگین شرق در ارتباط باشید تا برایتان بهترین ها را رقم بزنیم. نگین شرق از شرکت های مجری نمای کرتین وال در ایران است.

اگر شما قصد خرید یا استعلام قیمت کرتین وال را داشتید، می‌توانید با بخش فروش تیم نگین شرق تماس بگیرید.

نمای کرتین وال چه تفاوتی با سایر نماها دارد؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، نمای شیشه ای کرتین وال به مانند یک سازه کاملا جداگانه است که این هیچ بار مرده‌ای به روی سازه، وارد نمی‌کند. همین موضوع می‌تواند باعث افزایش امنیت ساختمان شود. این درصوتی است که شما در سایر نماها، نمی‌توانید چنین ویژگی را پیدا کنید.

قیمت نمای کرتین وال

موارد بسیار زیادی هستند که به صورت مستقیم، بر روی قیمت نمای کرتین وال تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جنس شیشه، برند شیشه، روش اجرای کرتین وال، ابعاد و … اشاره کرد.

برای همین پیشنهاد می‌کنم که اگر قصد استعلام قیمت نمای کرتین وال را دارید، با بخش فروش تیم نگین شرق تماس بگیرید.

سازه ترکیبی کرتین وال و ترمال بریک

بله. نگین شرق برای جامعه مهندسین، انبوه سازان، ارشیتکت ها و دیگر معماران عزیز، تخفیفاتی را ارائه می کند و کالاها را به صورت همکار به فروش خواهد رساند.

کرتین وال یکی از مدرن ترین انواع نماهای مدرن است که برای پوشش نمای خارجی ساختمان کاربرد فوق العاده ای دارد. این دیوارهای بیرونی بسیار سبک و زیبا هستند و یک تکیه گاه مناسب برای اجرای ساختمان ها می باشند.

در ساختار این نماها از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود و جنسی پوششی مانند شیشه یا ورق دارند. همچنین در دو نوع تک جداره و دوجداره موجود هستند که برحسب نیاز قابل انتخاب خواهند بود.

سازه نگهدارنده شیشه، نوع شیشه استفاده شده، کیفیت یراق آلات، ارتفاع نما و ضخامت و ابعاد شیشه از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت کرتین وال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *