شیشه لمینت
در مجموعه نگین شرق از طلق های ایرانی و چینی برای شیشه لمینت استفاده نمی شود و از طلق های آلمانی استفاده می شود.

شیشه لمینت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

یکی از شیشه های پر فروش و محبوب شیشه لمینت است، اما شیشه لمینت چیست؟ و چه ویژگی دارد؟ شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است. در لایه میانی این مدل شیشه، نوعی رزین به کار می رود. این رزین خاصیت چسبندگی دارد. به دلیل چسبندگی اگر به شیشه ضربه ای وارد شود و بشکند، ذرات شیشه متلاشی نمی شوند.

شیشه لمینت چگونه تولید می شود ؟

برای ساخت شیشه های چندلایه از ۲ لایه شیشه همراه با یک لایه میانی از جنس PVB استفاده می شود. PVB مخفف پلی وینیل بوتیرال است که در واقع بین شیشه سکوریت لمینت قرار می گیرد و شیشه های لمینت را بوجود می آورد. طلق بین شیشه از ریختن شیشه ها پس از شکستن جلوگیری می کند و تکه های شیشه را در کنار هم محکم نگه می دارد. به همین دلیل هیچ خطری برای انسان بوجود نمی آورد.   

  1. شیشه مناسب انتخاب می شود. مدل آن می تواند شفاف، رنگی یا بازتابنده باشد.
  2. شیشه ها به اندازه های دلخواه برش داده شده و تمیز می شوند.
  3. ماده پلی وینیل بوتیرال را بین دو ورق شیشه قرار می دهند و مونتاژ می کنند.
  4. شیشه را در دستگاه پرس می گذارند تا حباب ها از بین بروند.
  5. شیشه مونتاژ شده در دستگاه اتوکلاو قرار می گیرد. پلی وینیل بوتیرال در اتوکلاو نرم شده و باعث می شود لایه ها به هم چسبند.
  6. در این مرحله شیشه پیرایش می شود تا هر نوع ناهمواری و مواد اضافی به طور کامل از بین برود.
  7. در مرحله آخر شیشه را توسط دستگاه خنک کننده، خنک و سرد می کنند.

اگر همین فرآیند، با استفاده از شیشه های غیر سکوریت و طی فرآیندی خاص انجام  شود، شیشه تولید شده، شیشه ضد گلوله نام می گیرد.

شیشه لمینت

جنس طلق شیشه لیمنت از چیست ؟

.PVB یا EVA همان طلقی است که بین شیشه ها قرار می گیرد، معمولا ضخامت این طلق حدود ۳۸ میکرومتر است .پی وی بی یا پلی وینیل بوتیرال ماده ای است که باعث امنیت شیشه های لمینت می شود،اما در پروژه های بزرگ که ابعاد شیشه ها به نسبت بیشتر می شود این طلق جوابگو نیست .

در این موارد از طلق هایی با ضخامت ۷۶ میکرون یا ۱۵۲ میکرومتر استفاده می شود . دلیل استفاده از طلق های بزرگ تر ، این است که در شیشه هایی با ابعاد بزرگ، ممکن است شیشه تاب بردارد و یا بین شیشه ها حباب ایجاد شود.

هرچه ضخامت طلق میانی شیشه بالاتر باشد؛مقاومت شیشه در برابر ضربات بیشتر خواهد بود. نوع دیگری از طلق PVB وجود دارد که به میلک وایت (Milk White) معروف است.این شیشه‌ها که رنگ شیری دارند؛ در مکان‌هایی مانند درب ورودی سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ استفاده می شود.

در شکل زیر می توانید نمونه ای از شیشه میلک وایت را مشاهده کنید.

ویژگی های شیشه لمینت

  • شیشه لمینت در برابر ضربه بسیار مقاومت دارد و زمانی که به شیشه لمینت ضربه وارد شود لایه PVB  در بین لایه های شیشه مانع پاشیده شدن شیشه ها به اطراف می شود و این موضوع مانع آسیب رساندن شیشه به دیگران شود . از هم نپاشیدن این شیشه باعث می شود در مکان هایی که امکان آسیب است ،به کار برود.برای مثال در نمای ساختمان های بزرگ ،ادارات و یا حتی شیشه های سوپر مارکت های بزرگ به کار می رود.
  •  شیشه لمینت ، عایق صدا است . موقعی که این شیشه برای ورودی یا دیواره های ساختمان به کار برود انتقال صدای ساختمان به بیرون کاهش می یابد.

شیشه لمینت

کاربرد شیشه های لمینت

شاید برای شما سوال باشد که laminated glass در چه مکان هایی و با چه هدفی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لمینت ، شیشه ای است که بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که امکان آسیب به انسان وجود دارد. در مکان هایی مانند صرافی ها، امکان اداری و تجاری، طلافروشی ها و … به دلیل ایمنی بالایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

در شکل زیر می توانید مشاهده کنید که لمینت پس از شکستن ،نمی ریزد .

شیشه لمینت

  • از دیگر کاربردهای شیشه لمینت می توان به استفاده از آن برای شیشه های جلو خودروها اشاره کرد.

شیشه لمینت خودرو

  • این نوع شیشه در مناطق جغرافیایی خاصی است که طوفان های شدیدی در طول سال رخ می دهد. استفاده می شود و در این مناطق برای نمای بیرونی شیشه ای ساختمان ها و مغازه ها برای جلوگیری از شکستن شیشه ها و خرد شدن آنها از شیشه لمینت استفاده می شود.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

مزایای استفاده از شیشه لمینت

  • شیشه لمینت از نظر امنیتی مانع از حمله و نفوذ مجرمان به داخل محیط می شود و مانع از هرگونه نفوذی می‌باشد و امنیت محیط را حفظ می‌کند.
  • حفظ سلامت و ایمنی افراد در ساختمانها
  •  طیف وسیع  رنگی
  • این شیشه در برابر انفجار و گلوله مقاوم است.
  • لایه میانی شیشه لمینت آن را در برابر شکستگی مقاوم نگه می‌دارد.
  • ایجاد اشکال منحنی محکم 
  • افزایش قدرت این شیشه با افزایش لایه های میانی
  • داشتن مقاومت حرارتی بالا در صورت استفاده از شیشه نشکن در لایه‌های شیشه لمینت

شیشه لمینت

انواع شیشه لمینت و میزان شفافیت آنها

مانند انواع شیشه های موجود در بازار ،کیفیت لمینت نیز با میزان شفافیت آن سنجیده می شود.

شیشه laminated انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

شیشه های سوپر کلیر نسبت به شیشه فلوت، از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است.

علاوه بر این ها قیمت شیشه سوپر کلیر از شیشه فلوت به مراتب بیشتر است.

شیشه لمینت

نکات مهم هنگام انتخاب شیشه لمینت

داشتن اطلاعات اولیه برای خرید یک کالا همیشه کافی نیست و بهتر است قبل از خرید یک کالا ،اطلاعات دقیقی کسب کنید.در این قسمت فاکتورهای مهمی را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید انتخاب درستی در خرید شیشه لمینت داشته باشید.

  • میزان شفافیت شیشه

اگر می خواهید از شیشه لمینت در نمای بیرونی استفاده کنید و علاوه بر آن نور ساختمان را نیز تامین کنید ؛بهتر است از شیشه های سوپر کلییر استفاده کنید .زیرا این شیشه ها شفافیت بالایی دارند و نور را به خوبی در محیط پخش می کنند.

شیشه لمینت

  • پله نبودن شیشه

حتما برای شما سوال است ؛پله شدن یعنی چی ؟؟؟

در فرآیند ساخت شیشه لمینیت ؛شیشه ها را با یک طلق میانی در کنار هم نگه می دارند .

شیشه لمینت

اگر شیشه ها در فرآیند ساخت به درستی فیت نشوند ( بالا و پایین باشند.) به این حالت می گویند پله شده است.

این حالت باعث می شود تا فرد هنگام نصب شیشه دچار مشکل شود.

شیشه لمینت

  • جنس طلق میانی

کیفیت طلق میانی PVB در نگاه اول قابل تشخیص نیست.

اگر طلقی که در فرآیند ساخت شیشه‌های لمینت از آن استفاده می شود، کیفیت خوبی نداشته باشد؛ به مرور زمان زرد می شود و بر روی قیمت شیشه لمینت تاثیر دارد.

در مجموعه نگین شرق از طلق های ایرانی و چینی برای لمینت استفاده نمی شود .
ما در نگین شرق از شیشه های لمینت شده با طلق آلمانی استفاده می کنیم که به مراتب از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

  • حباب نداشته باشد

اگر طلق میانی شیشه به درستی و بر اساس اندازه شیشه انتخاب نشود ،ممکن است باعث ایجاد حباب در شیشه شود که اصلا ظاهر خوبی ندارد.

شیشه لمینت

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که شیشه لمینت چیست و چطور ساخته می شود و در چه مکان هایی از آن استفاده می شود . حتما شما هم تا به حال در سوپر مارکت های بزرگ و حتی ساختمان های شیشه ای بلند دیده اید که ؛ یکی از شیشه های آن شکسته است. این شیشه ها همان شیشه های سکوریت لمینت شده هستند که از ریختن شیشه ،حتی پس از شکسته شدن آن جلوگیری می کند.

ابتدا کافیست ،فقط از فضایی که می خواهید شیشه ای را اجرا کنید ،برای ما عکس و ابعاد حدودی شیشه را در واتساپ برای ما ارسال کنید. سپس با توجه به عکس فرستاده شده و ابعاد داده شده ،تخمینی از هزینه شیشه بر اساس لیست قیمت کارخانه ، برایتان ارسال می کنیم. در صورت توافق ،شرکت نگین شرق اقدام به تولید و برش شیشه ها می نماید و در اسرع وقت برای شما ارسال می شود.

برای ساخت شیشه های چندلایه از ۲ لایه شیشه همراه با یک لایه میانی از جنس PVB استفاده می شود. PVB مخفف پلی وینیل بوتیرال است که در واقع بین شیشه سکوریت لمینت قرار می گیرد و شیشه های لمینت را بوجود می آورد. اگر همین فرآیند ، با استفاده از شیشه های غیر سکوریت و طی فرآیندی خاص انجام شود ،شیشه ضد گلوله تولید می گیرد.

طلق سنتری گلس در واقع یک لایه اتصال بین شیشه های لمینت شده است .این طلق به معماران و طراحان نمای ساختمان ها کمک می کند تا علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان با شیشه ،از بروز حوادث خطرناکی که باعث آسیب دیدن افراد می شود ،جلوگیری کند. حتما در سطح شهر و یا در مکان های تفریحی ،رفاهی و تجاری ساختمان های شیشه ای را دیده اید. اما شیشه هایی که در این نماها به کار می رود ،با شیشه های معمولی فرق دارد.

با توجه به اینکه شرکت نگین شرق طراح ،مجری و مشاور پروژه های بزرگ در مشهد و ایران است و در اجرای شیشه های ترمال بریک با کاربری های مختلف نیز خدمات ارائه می دهد.

در صورت نیاز درخواست مشاوره بدهید.

محصولات نگین شرق
شیشه دوجداره
شیشه دوجداره
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت
قیمت شیشه ضدگلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه لمینت
شیشه لمینت
شیشه خم
شیشه خم
شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *