آسانسور شیشه ای
تنوع در طرح و امکانات قابل توجه

امروزه صنعت شیشه با استفاده از تکنولوژی های جدید خود قادر به تولید آسانسور شیشه ای شده است. از آسانسور پانوراما برای زیبایی هرچه بیشتر ساختمان استفاده می شود. از این نوع آسانسور در ساختمان های بلند برای دیده شدن فضای معماری ساختمان و گاها فضای اطراف، استفاده می شود.

به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما ، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.

آسانسور شیشه ای چیست؟

آسانسور روکار یا همان آسانسور پانورامیک، آسانسوری است که از جهت کاربرد به مانند دیگر آسانسور هاست اما دید ۳۶۰ درجه ای که به شما می دهد جذابیت آن را چندین برابر می کند. می توان زیبا ترین نوع آسانسور را به آسانسور پانورامیک اختصاص داد؛ چرا که هم جلوه زیبایی به ساختمان می دهد و هم چشم انداز زیبایی برای مسافران درون خود فراهم می کند.

لزومی ندارد که کابین شیشه ای آسانسور صرفا از همه جهات شیشه ای بوده و به بیرون دید داشته باشد. آسانسور های پانورامیک می توانند از یک سو یا از چندین سو به بیرون دید داشته باشند.

آسانسور های شیشه ای را کپسول نیز می خوانند. با توجه به اندازه و ابعاد، هر کپسول توانایی جا به جایی ۵ الی ۴۰ نفر را دارد.

 

انواع آسانسور پانورامیک و کاربرد آنها

یکی از ویژگی های آسانسورهای پانوراما این است که می تواند در طرح ها و مدل های مختلفی پیاده سازی شود. شیشه های به کار رفته در این آسانسور، دست آرشیتکت را برای طراحی باز نگه می دارد. به همین دلیل کابین آسانسورهای پانوراما در طرح های مختلفی مانند طرح گرد یا خم، مستطیلی و حتی ذوزنقه قابل طراحی و اجرا هستند.

کابین شیشه ای آسانسور در ساختمان های تجاری

متداول ترین مکانی که از این آسانسور ها استفاده می شود ،مراکز تجاری است و اکثر افراد برای اولین بار ،این آسانسور را در این مکان ها مشاهده کرده اند.

قطعا شما هم در محیط هایی مثل پاساژها و مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ،ساختمان های اداری و تجاری بزرگ و هتل ها ، این آسانسورها را دیده اید و حتی از آن هم استفاده کرده اید.

معمولا در برج ها و مجتمع های تجاری بلند مرتبه باید آسانسور پانورامیک به صورت کششی نصب و اجرا شود، چرا که ارتفاع ساختمان زیاد بوده و جک پاسخ گوی ارتفاع زیاد نمی باشد. همچنین سرعت آسانسور های هیدرولیک کم و معمولا در حدود (۰٫۵ متر بر ثانیه) بوده و معمولا برای پروژه هایی با حد اکثر ۳ تا ۵ توقف استفاده می شود.

آسانسور های پانورامیک را نیز همچون آسانسور های معمولی در دو حالت کششی و هیدرولیک می توان طراحی و نصب کرد.

 

آپارتمان های مسکونی بزرگ

یکی دیگر از مکان هایی که از آسانسور پانورامیک استفاده می شود مجتمع های مسکونی است .

در این مکان بیشتر برای لذت بردن از فضای سبز و نمای داخلی مجتمع ،از آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان استفاده می شود.

استفاده در فضای داخلی ساختمان ها

از آسانسور پانورما در داخل فضای محیط خانه و بیشتر با هدف زیباسازی نما استفاده می شود. یکی دیگر از مکان هایی که از آسانسور با قالب شیشه استفاده می شود، فضای راه پله ها است.

 

جنس شیشه آسانسور چیست؟

آسانسور شیشه ای در واقع یک کابین شیشه ای برای آسانسور است .یعنی در بدنه آسانسور به جای اینکه از فلز استفاده شود از شیشه استفاده می شود.

جنس شیشه های آسانسور ، شیشه های چندلایه (لمینت شده) است. دلیل استفاده از شیشه لمینت ،این است که در صورت شکسته شدن ،نمی ریزد و حالت و فرم خودش را از دست نمی دهد.همچنین این شیشه در اثر شکستن آسیبی به افراد داخل آسانسور وارد نمی کند.

اگر از شیشه سکوریت در آسانسور پانوراما استفاده شود، در صورت شکستن، شیشه فرو می ریزد و خطر سقوط برای افراد داخل آسانسور را در پی دارد. اما شیشه لمینت حتی پس از شکستن ، فرم خودش را از دست نمی دهد.

روش های نصب آسانسور شیشه ای نما

نمای شیشه ای آسانسور ها را بر اساس نحوه اتصالات بین آن ها دسته بندی می کنند که صورت زیر می باشد.

آسانسور شیشه ای فیکس پوینت: در این روش، اتصال فیکس پوینت ابتدا به اسکلت فلزی آسانسور متصل شده و سپس طرف دیگر آن به شیشه متصل می شود.

شیشه آسانسور با اتصال اسپایدر: در روش اسپایدر از اتصالی معروف به اسپایدر برای اتصال شیشه به اسکلت فلزی استفاده می شود.

شیشه آسانسور کرتین وال: در روش کرتین وال هیچ اتصالی در ظاهر و نمای آسانسور دیده نمی شود و فقط یک چهارچوب فلزی در کنار شیشه دیده می شود.

مزایا آسانسور شیشه ای چیست؟

قطعا تقاضاهای بالا برای خرید آسانسور شیشه ای کوچک، بی دلیل نیست و حتما به خاطر مزایا فوق العاده آن است. برای همین در ادامه این بخش، نگاهی به مهم‌ترین مزایا آسانسور شیشه ای می‌اندازیم:

۱. زیبایی منحصربفرد

شاید مهم‌ترین مزیت آسانسور شیشه ای، مربوط به زیبایی منحصربفرد و ظاهر لوکس آنها باشد. همه آسانسورهای شیشه ای را با عنوان سازه‌ای لوکس می‌شناسند که معمولا هم در ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته اینطور هم نیست که در سازه‌های مسکونی، قابلیت اجرایی را نداشته باشد!

۲. شفافیت

دومین ویژگی آسانسور شیشه ای مربوط به ویژگی خود شیشه، یعنی شفافیت و قابلیت انتقال نور می‌شود. از طرف دیگر هم نصب آسانسور شیشه ای می‌تواند باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه‌های مربوط به قبض برق شود. چون به این دلیل که نورها از کابین آسانسور شیشه ای عبور می‌کنند، دیگر نیازی به نورپردازی در طول روز ندارید.

از طرف دیگر و به دلیل همین ویژگی شفافیت، معمولا آسانسورهای شیشه ای را در قسمتی از ساختمان نصب می‌کنند که دید کاملی را به سمت بیرون داشته باشد.

۳. افزایش ارزش سازه

یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند باعث تاثیرگذاری بر روی قیمت هر ساختمان شود، مربوط به امکاناتی است که در همان ساختمان ایجاد شده؛ آسانسور شیشه ای یکی از بهترین و لوکس‌ترین این امکانات به شمار می‌رود که می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی ارزش و قیمت ساختمان شما بگذارد.

قیمت آسانسور شیشه ای چقدر است ؟

قیمت تمام شده برای آسانسورهای شیشه ای بر اساس نوع و جنس اتصالات، ابعاد کابین شیشه ای آسانسور و ارتفاع آن و همچنین متراژ شیشه لمینت به کار رفته در آن تعیین می شود. با توجه به قیمت شیشه لمینت در بازار، هرچه ابعاد شیشه مورد نظر بیشتر باشد هزینه ها نیز بیشتر می شود.

لازم است بدانید در مواردی که بخواهید از شیشه لمینت خمیده در آسانسور استفاده کنید، هزینه های شما به مراتب بیشتر خواهد شد؛ زیرا شیشه های خم فرآیند ساخت آنها پر هزینه تر از شیشه لمینت معمولی می باشد.

به طور کلی سیستم کاری آسانسور ها به ۲ صورت است. کششی و هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی: آسانسور هایی که تجهیزات جانبی آن ها قابل مشاهده نبوده و فضایی جهت قرار گیری موتور آسانسور نیاز نداشته باشد، آسانسور هیدرولیکی گفته می شود. مبنای حرکت این آسانسور ها جک و روغن است که در پمپ هیدرولیک توسط الکتروموتور ها به جریان در می آید. این آسانسور ها معموملا برای ساختمان های کمتر از ۵ طبقه مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن برای آسانسور های داخلی ساختمان بیشتر پیشنهاد می شود.

آسانسور کششی: این مدل آسانسور ها همانند آسانسور های عامه، از یک موتور و سیم بکسل قوی استفاده می کنند. این مدل قدرت و توان بیشتری دارد و مسلما برای ساختمان هایی با ارتفاع و تعداد مسافران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام پایانی:

در سال های اخیر استفاده از آسانسور های هیدرولیکی افزایش چشم گیری داشته است. فارغ از نوع سیستم آسانسور، آنچه که جذابیت ساختمان های تجاری و پاساژ ها را چندین برابر می کند، آسانسور شیشه ای در نمای ساختمان است. ساختمان ها و پاساژ های لوکس می توانند با اجرای اسانسور پانوراما جلوه ای بی نظیر به بنای خود هدیه دهند.

جهت اخذ مشاوره و اجرای آسانسور شیشه ای با مشاوران نگین شرق در تماس باشید.

آسانسور شیشه ای آسانسور شیشه ای آسانسور شیشه ای

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

محصولات نگین شرق
شیشه دوجداره
شیشه دوجداره
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت
قیمت شیشه ضدگلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه لمینت
شیشه لمینت
شیشه خم
شیشه خم
شیشه هوشمند
شیشه هوشمند

4 نظر در “انواع آسانسور شیشه ای یا آسانسور پانوراما

  1. محسن گفت:

    : کار ما در حوزه آسانسو هست برای چاه آسانسور کدام مورد رو‌پیشنهاد می فرمایید؟

    1. هانیه احمدیان گفت:

      ۰۵۱-۳۷۱۲۳۶۵۴ مدیرفروش مشهد

  2. محمدرضا خراسانی گفت:

    سلام جهت یک بلوک ۴طبقه قدیمی از بیرون آسانسور شیشه ای بزنیم چقدر هزینه اش میشه

    1. هانیه احمدیان گفت:

      سلام با شماره های داخل سایت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *