استخر شیشه ای چیست؟

در تعریفی ساده، استخر شیشه ای نوعی از استخر می باشد که یک ضلع، کف و یا بخشی زیادی از آن با استفاده از شیشه طراحی و ساخته شده باشد.

در گذشته ایجاد تمایز بین استخر ها تنها در شکل هندسی آن ها بود اما این روز ها ترکیب دو ماده شفاف یعنی آب و شیشه در استخر ها جلوه ای حیرت انگیز و جذاب خواهد داشت. علاوه بر این، تکنولوژی های مختلفی برای استخر شیشه ای توسط مهندسان طراحی شده است که شاید چندین سال پیش در تصور انسان هم نمی گنجید.

برای مثال شیشه های استخر را می توان طوری طراحی کرد که قابلیت باز و بسته شدن داشته باشند. به طوری که در روز های بارانی نیز بتوانید بدون مزاحمت قطره های باران و نفوذ آب به داخل استخر، باز هم به شنا و آب تنی خود ادامه دهید.

استخر شیشه ای

این تنها نمونه ای از اعجاز استخر شیشه ای است. استخر ها در نمونه های مختلف و در مکان های مختلف قابلیت اجرا با طرح های مختلف دارند که در ادامه هر یک از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

ساخت اینگونه استخرها مستلزم وجود دانش و تخصص حرفه ها در زمینه محاسبات مکانیک سیالات و مقاومت مصالح، محاسبات بارهای استاتیک ناشی از فشار آب و بارهای دینامیکی ناشی از حرکت آب که بواسطه حضور شناگران ایجاد می شود.

لیست قیمت شیشه استخر شیشه ای

لیست ارائه شده در جدول، قیمت روز اجرای استخر شیشه ای و بر اساس ابعاد شیشه و قیمت ساخت استخر شیشه ای در مشهد می باشد.

قیمت ساخت استخر شیشه ای۱۴۰۰/۰۳/۱۵

نوع و ضخامت شیشهواحدقیمت 

۵ لایه شیشه لمینت سوپر کلیر با فناوری تولید FTL همراه با طلق PVB  تا ابعاد ۱۳۰*۲۲۰ بدون خدمات اجرایی-

تا ابعاد ۲۲۰*۶۰۰ قابل تولید میباشد

هر متر مربع  تماس بگیرید

۵ لایه شیشه لمینت وین وایت با فناوری تولید FTL همراه با طلق PVB  تا ابعاد  ۱۳۰*۲۲۰ بدون خدمات اجرایی

تا ابعاد ۲۲۰*۶۰۰ قابل تولید میباشد

هر متر مربعتماس بگیرید
۶ لایه شیشه لمینت سوپر کلیر با فناوری تولید FTL همراه با طلق PVB  تا ابعاد ۲۲۰*۱۳۰ بدون خدمات اجرایی
تا ابعاد ۲۲۰*۶۰۰ قابل تولید میباشد
هر متر مربعتماس بگیرید

 ۶ لایه شیشه لمینت وین وایت با فناوری تولید FTL همراه با طلق PVB  تا ابعاد ۲۲۰*۱۵۰ بدون خدمات اجرایی

تا ابعاد ۲۲۰*۶۰۰ قابل تولید میباشد

هر متر مربعتماس بگیرید
طلق سنتری گلس آلمانی در صورت نیاز به لایه اضافیهر متر مربعتماس بگیرید

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

 نگین شرق قابلیت تولید شیشه تا ضخامت ۱۰۵۰ MM  تا طول ۶۰۰۰ MM   دارد .

با توجه به نوسانات بازار  لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان با شماره  ۰۵۱۳۷۱۲۳۶۵۴   حاصل فرمایید. (مدیر فروش مهندس طوسی )
نکته :

در صورت نیاز به استحکام بیشتر استخر شیشه ای ،می توانید به جای یک یا چند لایه طلق PVB می توانید از طلق سنتری گلس استفاده کنید. قیمت هر لایه اضافی طلق سنتری گلس به صورت جداگانه حساب می شود.

مجموعه نگین شرق تولید کننده انواع شیشه های امنیتی و لمینت برای انواع مصارف و سازه های مختلف است.هر گونه ابهام یا سوال می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

استخر شیشه ای

انواع استخر شیشه ای

استخر شیشه ای در ویلا: با امکان ساخت استخر شیشه ای، دیگر استخر ها محدود به مکان خاصی نیستند و در هر کجا می توان استخر شیشه ای ساخت. ساخت استخر شیشه ای بر روی بالکن یا حیاط یک ویلا در شمال کشور، گزینه بسیار جذابی برای شما خواهد بود.

استخر شیشه ای

استخر شیشه ای در باغ: اگر صاحب باغ هستید، ساخت یک استخر شیشه ای زیبا در کنار یک اتاق کوچک در باغ شما، بسیار دل انگیز است. آب تنی با دوستان و آشنایان در باغ از تفریحات جذابی است که می توانید آن را با وجود یک استخر مدرن تجربه کنید. در باغ محدودیتی بابت نوع استخر شیشه ای وجود ندارد و شما می توانید همه اطراف استخر یا بخشی از آن را بسته به سلیقه خود از شیشه بسازید.

استخر شیشه ای

استخر شیشه ‌ای پنجره‌ ای: در این نوع استخر، به جای به کار گیری یک دیوار کاملا شیشه ای، حفره هایی مانند پنجره بر روی دیواره های استخر قرار می دهند. جهت اجرای نور پردازی، استفاده از این مدل استخر شیشه ای بسیار زیبا است.

استخر کف شیشه ای: این روز ها برخی هتل های لوکس، ساختمان ها و برج ها و … استخر های جذابی را در بخش بیرونی ساختمان و در ارتفاع می سازند. توجه داشته باشید که در این استخر ها کف استخر، از شیشه ساخته می شود. در این مدل سازه ها اوج هیجان همراه با کمی استرس را تجربه خواهید کرد. البته خیالتان از بابت استحکام شیشه راحت باشد.

استخر شیشه ای

استخر دور شیشه ای: همانطور که از نام این نوع استخر پیداست، دیواره های دور تا دور استخر را می توان از شیشه ساخت. اما برخی بسته به سلیقه شخصی خود ترجیح می دهند تنها یک یا دو دیواره از استخر را شیشه ای بسازند.

استخر شیشه ای

مزایای استخر شیشه ای

  • نصب و ساخت آسان
  • طول عمر و استحکام بالا
  • وسیع تر نشان دادن مساحت استخر به واسطه استفاده از شیشه که نور را از خود عبور می دهد.
  • ارائه نمای بسیار زیبا از استخر

ساخت استخر شیشه ای

خانه، باغ یا ویلا هایی که در آن استخر کار گرفته شده است، از نظر همه ما بسیار لاکچری به نظر می آید. البته همینطور نیز است. وجود یک استخر اختصاصی در خانه ای که در آن زندگی می کنید کم امکانی نیست.

حتما در جریان این موضوع نیز هستید که ویلا یا باغ هایی که به استخر مجهز باشند، ارزش بیشتری برای اجاره دارند و همینطور ملک هایی که امکاناتی نظیر استخر یا جکوزی دارند، ملک های ارزشمند تری هستند.

صاحبان املاک نیز سعی می کنند با استفاده از المان های مختلف، به هر چه شیک تر شدن ملک خود بپردازند. یکی از سازه هایی که ویلا یا باغ را بسیار دیدنی تر می کند، استخر شیشه ای است. از استخر شیشه ای علاوه بر کاربردی که دارد، بیشتر برای افزایش زیبایی ساختمان استفاده می کنند. در واقع وجود یک استخر شیشه ای افراد را هر چه بیشتر جذب می کند.

ساخت این گونه استخر ها مستلزم وجود دانش و تخصص حرفه ای در زمینه محاسبات مکانیک سیالات و مقاومت مصالح، محاسبات بارهای استاتیک ناشی از فشار آب و بار های دینامیکی ناشی از حرکت آب که به واسطه حضور شناگران ایجاد می شود می باشد.

پس به عبارتی نمی توان بی گدار به آب زد و حتما بایستی طبق نظر مهندس سازه خود با دقت و حساسیت بالا کار را پیش ببرید. استفاده از مصالح و متریال مناسب و با کیفیت نیز پارامتر مهمی است که حتما باید به آن توجه داشت.

در نهایت پس از تکمیل فرآیند ساخت استخر، باید سازه را آب بندی کرد تا به هیچ وجه آب از آن نشتی نکند و یا در طولانی مدت باعث شکستن شیشه و مشکلاتی این چنینی نشود.

در ساخت اسخر شیشه ای در مشهد و بقیه شهرها مهم ترین پارامتر شیشه است. برای این منظور باید از مقاوم ترین نوع شیشه استفاده کرد. از این جهت حداقل باید از شیشه سکوریت استفاده کرد. البته شیشه سکوریت دور استخر بایستی از ضخامت بالایی به جهت افزایش ایمنی برخوردار باشد.

در صورت نیاز به استحکام بیشتر استخر شیشه ای، می توانید از شیشه لمنیت و به جای یک یا چند لایه طلق PVB از طلق سنتری گلس استفاده کنید. قیمت هر لایه اضافی طلق سنتری گلس به صورت جداگانه حساب می شود.

هزینه ساخت استخر شیشه ای

با توجه به حساسیت بالای استخر شیشه ای و لزوم رعایت ایمنی و استفاده از لوازم با کیفیت، مسلم است که هزینه ساخت استخر شیشه ای تا حدی بیشتر از استخر های معمولی باشد.

عواملی نظیر ابعاد استخر و شیشه ها، نوع شیشه استخری، تعداد لایه های شیشه و ضخامت آن، تجهیزات و یراق به کار رفته برای ساخت استخر و کیفیت هر یک از موارد گفته شده، بر قیمت تأثیر مستقیم خواهند گذاشت.

خدمات مجموعه نگین شرق

  • امکان ارسال شیشه های استخر به تمامی نقاط کشور
  • گارانتی شکست شیشه ۳ ماه  (در صورت اجرا توسط نگین شرق )
  • طراحی و مشاوره بر اساس نوع استخر
  • اندازه گیری ابعاد شیشه (در صورت اجرا توسط نگین شرق)

کلام پایانی

توجه داشته باشید که

  • هزینه یراق الات به صورت جداگانه محاسبه می گردد و بسته به نوع آن متفاوت می باشد.
  • برای کالا های ارسالی، قیمت ها بدون هزینه ارسال بوده و هزینه ارسال با توافق طرفین خواهد بود.
  • در خریدهای عمده و صادراتی قیمت ها قابل مذاکره می باشد.

با توجه به نوسانات بازار لطفا جهت استعلام قیمت شیشه و مشاوره رایگان با شماره ۰۵۱۳۷۱۲۳۶۵۴ (مدیر فروش، مهندس میرشاهی) تماس حاصل فرمایید.

در نهایت در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

از آنجایی که مجموعه نگین شرق در مشهد علاوه بر طراحی و اجرا ،به مشاوره و نظارت بر پروژه ها می پردازد،در طی این سال ها شاهد بودیم که استخرهایی که توسط تیم مهندسی ما اجرا نشده اند با یک مشکل بزرگ مواجه شده اند.

مشکل آب بندی استخر در ناحیه اتصال شیشه به سازه ؛ که باعث می شد تا مشتریان از این بابت ناراضی و البته نگران شوند

با توجه به اینکه شرکت نگین شرق طراح ،مجری و مشاور پروژه های بزرگ در مشهد و ایران است و در اجرای شیشه های ترمال بریک با کاربری های مختلف نیز خدمات ارائه می دهد.

در صورت نیاز درخواست مشاوره بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *