شیشه صنعتی

هزینه ساخت ویلا شیشه ای

شیشه مناسب ویلا - نمای شیشه ای ویلا

در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه ساخت ویلا شیشه ای مطالبی راعنوان کنیم.در ابتدا کار اولین سوالی که به ذهن شما می رسد این است که هزینه ساخت ویلا شیشه ای چقدر است پس برای اینکه بصورت واضح با این موضوع آشنا بشید این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

همانطور که می دانید ساخت ویلا امروزه در بین مردم بسیار رواج یافته است.این در حالی می باشد که تمایل به ساخت ویلا با کمترین زمان و هزینه دارای طرفداران زیاد و مورد توجه افرادقرار گرفته است.در ساخت و اجرا ویلا باید به پارامتری مانند امنیت و مقاومت بالا سازه دقت زیادی داشته باشید. ولی این را بدانید که هزینه هم در این موارد نقش بسیار مهمی دارد و باید طرح هایی پیشنهاد شود تا طبق بودجه مالک ویلا باشد.پس در هنگام ساخت ویلا شیشه ای باید ایمنی و مقاومت ویلا در نظر گرفته شود.پیشنهاد ما به شما این است که از مصالح ارزان و نامرغوب استفاده نکنید زیرا باعث می شود سازه شما امنیت و مقاومت بالایی نداشته باشد.

شیشه همانند دیگر وسایل دارای مزایا و معایبی هست و استفاده از شیشه در نمای ویلا دارای هم مزایا و هم معایبی است.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

انواع هزینه ها در ساخت ساز ویلا شیشه ای:

  • هزینه خرید زمین ویلا
  • گرفتن جواز قانونی ساخت ویلا
  • تمامی هزینه هایی که مربوط به قسمت های مختلف ساخت ساز ویلا است
  • هزینه های جانبی مربوط به ویلا

عوامل بسیاری بر روی هزینه ساخت ویلا شیشه ای موثر هستند.قیمت زمین برای ساخت ویلا و اینکه موقعیت مکانی و متراژ آن اولین عواملی هستند که در ابتدا در هزینه ساخت دخالت دارند.این را بدانید که اگرزمین زیر ساخت کاملی داشته باشد قیمت آن بالاتر هم می رود.

عامل دیگر تهیه نقشه ها و طراحی ویلا که رابطه مسقیمی با ابعاد و مقدار فضای ساخت ویلا دارد.نقشه برداری از زمین های کم وسعت هم زمان کمتری و هم هزینه کمتری خواهد داشت ولی زمین ها با وسعت بالا هزینه بیشتری دارند چون زمان بیشتری باید صرف طراحی و نقشه کشی آن ها شود و از همه مهم تر نوع طراحی ویلا هم بسیار حائز اهمیت است.

طراحی ساده هزینه ای بسیار کمتری نسبت به طرح های پیچیده و خلاقانه دارد.طرح های مدرن یا کلاسیک هم در نما و هم در فضاهای داخلی نیاز به جزییات دقیق تری د ارند و طراحان زمان بیشتری را برای آن ها صرف می کنند پس هزینه بیشتری را به پروژه تحمیل خواهند کرد.

ویلا هایی که در فضای باز ساخته می شوند ،طراحی محوطه و اجزایی که در آن ها بکار می رود مانند فضای سبز ، آب نماو…هزینه هایی بصورت جداگانه دارند.بعضی از این اجزا مانند استخر نیاز به این دارند که توسط تیم حرفه ای آماده سازی و اجرا شوند و همین روند باعث افزایش هزینه های بیشتری می شود.

هزینه جواز ساخت و پرداخت عوارض هم هزینه هایی هستند که به پروژه متحمل می شوند.بعد از اینکه طرح ها و نقشه ها و همچنین زمین آماده شد نیاز است بصورت قانونی جواز ساخت اخذ شود.

بخش بسیار مهم که بر هزینه ساخت ویلا می تواند موثر باشد عملیات ساختمانی آن است.دقت داشته باشید که اگر زمین شما دارای پستی و بلندی های زیاد باشد نیاز است که عملیات خاکبرداری توسط ماشین آلات انجام شود تا سطح خاک صاف و پوشش های گیاهی حذف و اینکه تمام سنگ ها از روی زمین برداشته شوند تا بتوانند شروع به ساخت ویلا کنند که این عملیات خود بصورت جداگانه هزینه زیادی خواهد داشت.

عوامل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که بر روی هزینه ساخت ویلا می توانند تاثیر گذار باشند.بخش معماری ساخت ویلا از فضا تا دیواره ها شروع می شود و تا مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی پیش می رود.هر کدام از این عوامل نام برده شده دارای طرح ها و مراحل اجرای خاص و متفاوت می باشند.بعنوان مثال اگر بخواهید ویلای مدرن و شیکی بسازید نیاز به طراحی دکوراسیون و متریال های خاصی است که هزینه قابل توجهی بر هزینه ساخت ویلا دارد.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت ویلا شیشه ای:

نوع شیشه انتخابی برای ویلا بر روی قیمت نهایی نما تاثیر زیادی دارد و همچنین نمای ویلا هم یکی دیگر از عوامل است.عوامل دیگر مانند:

  • نوع سیستمی که در نما بکار برده شده
  • استفاده از مدل های متنوع ابزارآلات
  • نوع شیشه بکاربرده
  • چسب از نوع سیلیکونی
  • چسب پلی سولفاید
  • موقعیت مکانی ویلا
  • هزینه حمل و نقل شیشه
  • متراژ ویلا
  • تجربه و تخصص طراحان و معماران
  • و…

هنگام استفاده از یراق آلات بهتر است به این موارد توجه کنید  که یراق آلاتی که در سیستم های کابلی وجود دارند هزینه بسیار بیشتری نسبت به سیستم های لوله ای دارند که همین امر بر قیمت نهایی ساخت و ساز تاثیر دارد و عامل دیگر سایز و اندازه یراق آلات می باشد.به این دلیل که زیبایی منحصر به فردی به نما می دهند و بر روی هزینه ویلا موثر است.

تمامی عواملی که نام برده شده اند بر هزینه ساخت ویلا شیشه ای تاثیر خواهند داشت و امروزه بیشتر معماران از این نوع نما برای زیبایی و جذابیت بیشتری در ویلا ها استفاده می کنند.

چرا ویلا شیشه ای؟

یکی از مزیت های مهمی که باعث شده است بیشتر طراحان و معماران از این نوع سبک برای نما شیشه ای ویلا استفاده کنند تسریع در ساخت ساز است. زیرا چنین طرح هایی زمان کمتری را نسبت نماهای بتنی و سنگی به خود اختصاص می دهند به این دلیل امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

نکته مهم دیگری که ویلاهای شیشه ای دارند این است که نسبت به نماهای دیگر هزینه کمتری دارند به این دلیل که در نماهای شیشه ای از مصالح و ابزارهای مختلفی استفاده نمی شود. ولی این را بدانید که هزینه ای که نما شیشه ای می تواند بر هزینه نهایی ساخت ویلا داشته باشد چند جداره بودن آن است که هزینه ای جداگانه خواهد داشت.

کلام آخر:

با پیشرفت تکنولوژی امروزه تمامی طراحان و معماران از نمای شیشه ای برای ویلا ها استفاده می کنند تا بتوانند زیبایی خاص و منحصر به فردی به ویلا دهند و اینکه رابطه مستقیمی با محیط بیرون بوجود آورند.پس این نمونه نما به دلیل زیبایی و هزینه و وزن کمتری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پس هزینه های زیادی هم وجود دارند که قابل پیش بینی نیستند که در زمان ساخت ویلا با وجود عواملی مانند تغییر طرح،شرایط آب و هوایی و…به وجود می آیند.پس برای اینکه بتوانید با هزینه های ساخت ویلا شیشه ای آشنابشید می توانید با تیم های اجرایی  نگین شرق در ارتباط  بوده تا بتوانند برای شما عزیزان برآورد هزینه ای برای ساخت ساز ویلا شیشه ای انجام دهند.

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *