ساختمان ها این روز ها با نما های مختلف پوشش داده می شوند. نما ها در زمان های قدیم از جنس سیمان یا آجر بودند. امروزه نیز با توجه به این که تمامی صنایع و لوازم به سوی مدرنیته و به روز شدن گام برداشته اند، نما های شیشه ای پوشش دهنده ساختمان ها شدند.

نما های شیشه ای محدود به ساختمان با کاربری خاص نیستند. ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و … همگی مستعد به کار گیری و استفاده از نمای شیشه ای هستند.

در همین حین احتمالا شما هم به این موضوع فکر خواهید کرد که شیشه استحکام و امنیت کافی ندارد. اما این تصور در مورد نمای شیشه ای به کل غلط است. این موضوع به چند دلیل گویای این امر است. اولا این که تمامی مواردی که در ساختمان ها اجرایی می شوند، مورد تایید سازمان ملی مقررات هستند. پس بنابراین در صورتی که امنیت یک پروژه اجرایی توسط مهندسان به تایید نرسد، قطعا اجرایی نخواهد شد. دوماً این که جنس شیشه ها و روش به کارگیری آن ها هم ایمن بوده و هم مورد تایید است.

سالیان سال است که شیشه ها بخشی از نمای ساختمان ها شده و این روز ها نیز بیش از پیش حضور پر رنگ تری در نمای ساختمان ها دارد.

در همین راستا، تصمیم گرفتیم تا مقاله ای در مورد نمای شیشه ای نوشته و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نمای شیشه ای چیست؟

در یک بیان ساده، ساختمانی که ۶۰ درصد از نمای آن با شیشه پوشانده شده باشد، نمای آن ساختمان را نمای شیشه ای می نامند. نمای شیشه ای ساختمان که از نما های مدرن و امروزی به شمار می آید، در کنار ظاهر زیبا و جذاب خود، مزایا و ویژگی های برتر دیگر نسبت به باقی نما ها دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

در به کارگیری نمای شیشه ای، محدودیت به قدری کم است که این موضوع باعث شده است تا صاحبان ساختمان ها با هر نوع کاربری، به استفاده از نمای شیشه ای روی آورند. ترکیب چوب و شیشه، یکی از زیبا ترین نما های ساختمان هاست.

همانطور که پیش تر گفتیم، نمای شیشه ای کمترین میزان محدودیت اجرا برای ساختمان ها را دارد. انواع ساختمان های اداری، تجاری یا مسکونی می توانند از این نما بهره ببرند. در این بین نمای شیشه ای ویلا از جذاب ترین نما ها به حساب می آید. به جرعت می توان گفت که به کار گیری نمای شیشه ای برای ویلا بهترین گزینه است. دید گسترده ای که نمای شیشه ای برای شما فراهم می کند، چشم انداز خاص و ویژه ای را به چشمان شما هدیه می دهد.

استفاده از انواع شیشه ها در نمای شیشه مجاز بوده و محدودیتی از این بایت وجود ندارد. شیشه های دودی یا شیشه های رنگی و شیشه رفلکس بسته به سلیقه صاحب خانه و معمار پروژه شما قابل استفاده هستند.

استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان ها باعث می شود که در هنگام زلزله کمترین آسیب به ساختمان وارد شود؛ این موضوع به دلیل آن است که نمای شیشه ای بار اضافی و مرده کمتری به ساختمان وارد می آورد. همین موضوع نیز آسیب وارده در زمان عوامل طبیعی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

روش های اجرای نمای شیشه ای

۵ مزیت نمای شیشه ای

  • عایق دما و صوت
  • در برابر آتش سوزی مقاوم است
  • در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاوم است
  • افزایش چند برابری ورود نور به ساختمان
  • سرعت اجرای بالا
  • کاهش بار مرده و اضافی ساختمان
  • ظاهری بسیار زیبا و مدرن

معایب نمای شیشه ای

اگر بخواهیم خیلی حساس و دقیق به این مقوله نگاه کنیم باید گفت که نمای شیشه ای نیز بی عیب نیست اما این مشکل حل شدنی است.

مشکل اول کثیف شدن پنجره هاست. به دلیل آن که شیشه ها در معرض عوامل بیرونی مثل طوفان و باران قرار دارند، مستعد کثیف شدن هستند. کافیست تا کمی باران ببارد و پس از آن طوفان گرد و خاک شود. همین موضوع کافی است تا شیشه ها به شدت کثیف شوند.

برای حل این مشکل دو راهکار وجود دارد. راه حل اول استفاده از سایبان است که در برخی مواقع ممکن است کارساز نباشد. البته نمی توان گفت که به طور کل بی تأثیر است. راه حل دوم، تمیز کردن شیشه ها در طی فواصل زمانی مختلف است. شرکت های خدماتی زیادی وجود دارند که افرادی متخصصی را جهت تمیز کردن نما های شیشه ای به کار گرفته اند.

مشکل دوم در نما های شیشه ای، نور و گرمای ورودی به ساختمان در فصل های گرم سال است.  به دلیل وسعت بالای شیشه مورد استفاده، میزان نور خورشید ورودی به ساختمان بسیار زیاد است که همین موضوع می تواند باعث گرمای شدید در محیط داخلی ساختمان شود.

برای حل این مشکل عموماً استفاده از شیشه های رنگی توصیه می شود تا بتواند تا حدی جلوی ورود کامل نور را بگیرد. از طرفی استفاده از پرده ها نیز راهکاری عمومی است.

قیمت نمای شیشه ای

مهم ترین موضوع در هر کار بحث تعیین قیمت آن است. طبیعتاً پروژه اجرایی شما بایستی با بودجه ای که در دست دارید مطابقت داشته باشد.

در مبحث نمای شیشه ای نیز قیمت نهایی سازه شما بر اساس پارامتر هایی تعیین می شوند. روش اجرای نمای شیشه ای، نوع شیشه، دو جداره یا سه جداره بودن شیشه، یراق های شیشه، ابعاد شیشه و … مهم ترین پارامتر های تعیین کننده قیمت نمای شیشه ای هستند.

برای استعلام قیمت ها می توانید با کارشناسان تیم نگین شرق در ارتباط باشید.

کلام پایانی

نمای ساختمان ابتدایی ترین چیزی است که با دیدن ساختمان به چشم هر کسی می آید. در سراسر جهان ساختمان های زیادی را دیده اید که به واسطه نمای زیبا و منحصر به فردی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

تیم نگین شرق، تولید کننده انواع شیشه و مجری پروژه های بزرگ، تجربه بالایی در اجرای نمای شیشه ای دارد. بنابراین به راحتی می توانید پروژه خود را به تیم متخصص و حرفه ای نگین شرق بسپارید.

برای ارتباط با مشاوران و متخصصان می توانید از طریق راه های ارتباطی مذکور در سایت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *