مقدمه ای از پنجره های آلومینیوم ترمال بریک

پنجره ترمال بریک یا دو جداره برای صرفه جویی در انرژی و عایق کاری منازل استفاده می شود برای ساخت پنجره های ترمال بریک از  فناوری های پیشرفته استفاده می شود از اکستروژن های پلی آمید تقویت شده و دوجداره  به عنوان عایق به کار می روند.

پنجره های آلومینیوم ترمال بریک عبور صدای زیاد و گرمای شدید را از یک سمت پنجره به سمت دیگه پنجره به حداقل می رسانند.

سیستم پنجره های ترمال بریک تغییرات زیادی را از گذشته تا به امروز داشته است، تغییرات زیادی در ابعاد ، مواد اولیه ، نوع پنجره و نحوه نصب داشته است . آلومینویم در سال های قبل و در گذشته به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت . استفاده از آلومینیوم در ساخت پنجره های آلومینیوم ترمال بریک چندین سال زمان برد تا به این فناوری برسند.

 در آمریکا معماران در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی تمایل داشتند از پنجره های بزرگتر در طراحی ساختمان ها استفاده کنند تا نور بیشتری وارد ساختمان ها شود و محیط دورنی ساختمان روشنتر شود اما گرمای خورشید موجب شد تا مهندسان دنبال جایگزین مناسبی با پنجره های آلومینیوم تک جداره قدیمی باشند، واحدهای شیشه پنجره های دوجداره جایگزین مناسبی برا پنجره های تک جداره بودند و موجب بهبود آب و هوای داخل ساختمان ها  شدند.

 

 ترمال بریک

پنجره آلومینیوم ترمال بریک

نمای بیشتر ساختمان ها از شیشه ساخته شده است، بنابریان استفاده از شیشه های مرغوب با عایق بندی بهتر مورد استقبال سازندگان و طراحان قرار گرفت. در صورت عایق نبودن درب و پنجره ها مقدار زیادی از انرژی اتلاف می شود. پروفیل های آلومینیوم به دو صورت در بازار وجود دارند ، یکی پروفیل آلومینیوم ساده تک جداره و دیگری پروفیل دوجداره آلومینیوم ترمال بریک است. پروفیل آهنی از پروفیل های آلومینیوم  اتلاف انرژی بیشتری دارند.

در درب و پنجره های ترمال بریک از دو پروفیل آلومینیوم تشکیل شده است که با دو تیغه پلی امید به یکدیگر وصل شده اند. این ماده پلی امید مانع انتقال حرارت بین دو مقطع آلومینیوم شده است. ترمال بریک به معنی شسکت حرارتی بین دو مقطع است.

پنجره ترمال بریک چیست ؟

پنجره ترمال بریک یکی از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی است که با تعبیه یک عایقدسطح EPDM ،سطح  درونی از بیرونی قطع می گردند. رنگ داخل سطح استفاده شده از رنگ بیرونی کاملا متفاوت است . ترمال بریک در عین زیبایی و ظرافت تمام قابلیت های پنجرههای UPVC را دارد.

پنجره های آلومینیومی مانع هدر رفت انرژی می شوند.  در پنجره های ترمال بریک لایه پلاستیکی به عنوان شکست حرارتی معنا می شود. بین دو فریم داخلی و خارجی در مقابل انتقال حرارت شکست به وجود می آید.پنجره های ترمال بریک مانع انتقال حرارت بین داخل و خارج خانه می شوند.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک

نحوه عملکرد علت پنجره ترمال بریک چیست

وجود ماده عایق که در بخش بیرونی چارچوب ها قرار دارد، میان دو قسمت آلومینیومی درب ها یا پنجره ترمال بریک بوده تا مانع از انتقال گرما و حرارت به داخل ساختمان ها گردد. پنجره های ترمال بریک کنترل شکل های مختلف انتقال حرارت ، موجب بهبود استفاده از انرژی می شوند.

در واقع علت اینکه عبارت “ترمال بریک” را برای درب و پنجره ترمال بریک به کار می برند، وجود ماده عایق شده ای است که در بخش بیرونی چارچوب ها قرار می گیرد. در واقعصفحه ترمال بریک میان دو قسمت آلومینیومی درب ها یا پنجره ترمال بریک بوده تا از انتقال حرارت و گرما به درون ساختمان ها جلوگیری کند. پنجره ترمال بریک با کنترل شکل های مختلف انتقال حرارت، بهره وری انرژی را بهبود می بخشد.

انرژی گرمایی در سه حالت از طریق یک ماده قابل انتقال است:

۱.انتقال گرما توسط موادی که با یکدیگر در تماس می شوند، منتقل خواهد شد.

۲.همرفت جایی است که مایعات یا گازها برای انتقال انرژی حرارتی به گردش در می آیند.

۳.نور مرئی یا ماوراء بنفش یا مایکروویو موجب انتقال انرژی گرمایی می شود.

با جدا کردن قعات داخلی از خارجی توسط ماده ای مانع انتقال حرارت از بیرون به داخل و داخل به بیرون می شود، پنجره ترمال بریک به شکلی طراحی و ساخته شده است که به عنوان عایقی در برابر هدایت سرما و حرارت عمل می کنند. این ویژگی در پنجره ترمال بریک به “شکست حرارتی” معروف است.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک

مشخصات پنجره ترمال بریک :

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک توسط شکست حرارتی یکی از مناسب ترین پنجره های عایق در برابر گرما محسوب می‌شود. در پنجره های آلومینیوم ترمال بریک علاو برا اینکه شیشه های دو جداره مانع انتقال حرارت می شوند ، پرویل آلومینیوم هم توسط تیغه های پلی امید به هم متصل شده اند دوجداره محسوب می شوند به دلیل انتقال حرارت در پرویل آلومینیوم بسیار کم است.

البته کیفیت پنجره های ترمال بریک هم عامل مهمی در اتلاف انرژی توسط این پنجره ها محسوب می شوند.

پنجره ترمال بریک به دلیل دارا بودن لاستیک پلی آمید بین جدار خارجی و داخلی پروفیل، نفوذ گرما، سرما و لرزش را به حداقل کاهش داده است. پلی آمید همچنین می‌تواند باعث حفظ خواص مکانیکی خود در برابر حرارتهای بالا، در برابر مواد شیمیایی، آب و اشعه یو وی شود، بنابراین طول عمر بالایی دارند. استفاده از تیغه پلی آمید د ترمال بریک مانع انتقال حرارت می‌شود، به همین خاطر عنوان ترمال بریک را به این پنجره‌ها نسبت داده اند.

صرفه جویی در مصرف انرژی با درب و پنجره های ترمال بریک 

طبق آماری که توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت انتشار یافته است، استفاده از درب و پنجره های با سیستم ترمال بریک به طور میانگین باعث کاهش اتلاف انرژی به میزان حدود ۳۴% در فصول سرد و گرم سال می‌شود. بنابراین مصرف سوخت و هزینه های اولیه تأسیسات ساختمان نیز همراه با آلودگی صوتی در این نوع پنجره ها ، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک

مزایای استفاده از سیستم های ترمال بریک :

۱-مقاوم در برابر شعه فرابنفش خورشید

۲- مقاوم در برابر ضربه و مواد شیمیایی

۳- عایق رطوبتی ، عایق حرارتی و عایق صوتی

۴- غیرقابل اشتعال و سازگار با محیط زیست خود

۵-مقاوم در برابر فشار باد

۶-مقاوم در برابر آلودگی ، گرد و غبار

۷-مقاوم در برابر زلزله و همچنین سرقت

۸- مقاوم دربرابر باران ، آفتاب و تغییر رنگ دادن

سیستم پنجره ترمال بریک توانسته با تنوع زیاد در رنگ ، فرم ، گستردگی و استفاده از یراق آلات و تنوع در بازشو بودن توانسته بسیاری از نیازها را در صنعت ساختمان سازی برآورده کند.

بنابراین پروفیل ترمال بریک، مانع از انتقال گرما و سرما می‌شود. در صورت استفاده از این سیستم در درب و پنجره ها کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما به میزان ۳۲% ، باعث کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما به میزان  ۳۸ ، کاهش مصرف سوخت به میزان ۲۸% و کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات به میزان ۲۰% شده ایم.

امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی به دلیل اینکه شکل پذیری بالا و سبکی فوق العاده ای دارند بسیار رایج شده است، آلومینیوم به دلیل  سبک بودن می تواند در ساختمان ها استفاده شود زیرا وجود شیشه زیاد در ساختمان وزن زیادی بر ساختمان وارد می شود.

مزیت های پنجره ترمال بریک از جنس “آلومینیوم”

بطور کلی پنجره هایی که از جنس آلومینیوم استفاده می کنند در سه مدل تولید می شوند:

 ۱.آلومینیوم معمولی

۲.چوب آلومینیومی

 ۳.آلومینیوم برای پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک آلومینیومی دارای مزیت هایی است که در ادامه مقاله در مورد آن توضیح می دهیم . اگر در پنجره ترمال بریک به جای آهن از آلومینیوم استفاده شود، به خوبی می تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند و مانع سرد شدن منازل در زمستان و مانع گرم شدن منازل در تابستان می شود، این مزیت موجب کاهش هزینه های مربوط به گرم کردن منازل در زمستان و سرد شدن منازل در تابستان می شود. در پنجره های ترمال بریک علاوه بر اینکه باید ازشیشه های دوجداره استفاده کرد باید از  با تیغه پلی امیدی استفاده کرد، زیرا این تیغه ها به دلیل خاصیت پلی امیدی به راحتی می توانند دمای محیط  را کنترل کنند.

در طراحی پنجره ترمال بریک،  تیغه های مورد نظر را مابین دو صفحه آلومینیوم قرار می دهند و با این طراحی شرایط آب و هوایی داخل ساختمان تنظیم می شود. پنجره ترمال بریک در موقعیت ها و مکان های متعددی قرار گرفتند و دارای مزیت های متعددی است. مثلا درب و پنجره ترمال بریک را می توان به عنوان عایقی در برابر سرما، رطوبت و نویزها قرار داد و همچنین به دلیل استفاده از مواد نسوز، در هنگام آتش سوزی ها دچار سوختگی نخواهند شد. از مزیت های دیگر پنجره ترمال بریک قابلیت بازیابی بودن آن است مثلا اگر سیستم جدیدی برای پنجره ها در صنعت ساختمان سازی ارائه شود بعد از تعویض، می توان استفاده های دیگر از پنجره ترمال بریک نمود و با وجود این خاصیت به سلامت و حفظ محیط زیست کمک نمود. در شرایط آب و هوایی که پدیده گرد و خاک زیاد اتفاق می افتد، نصب پنجره ترمال بریک ضروری است زیرا درزگیری های خوب و وجود لایه های مختلف موجب شده تا هوای آلوده و ذرات معلق در هوا وارد ساختمان نشود.

جنس شیش های پنجره ترمال بریک معمولا از جنس نشکن بوده است و دربهای آن فرمی بوده است و سارقان به راحتی نمی توانند به داخل ساختمان نفوذ کنند.

مجموعه نگین شرق از تولیدکنندگان درب و پنجره upvc در  مشهد است و ارائه دهنده انواع پنجره‌های دوجداره و چندجداره  است.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

با توجه به نوع پروفیل آلومینیوم، جنس شیشه و یراق آلات به کاررفته و ترکیبات مواد اولیه قیمت درب و پنجره آلومینیوم ترمال بریک متفاوت است.

متفاوت است.

هر چه تنوع در درب و پنجره آلومینیوم ترمال بریک بیشتر باشد، قیمت آن متنوع است.شفافیت و سفیدی رنگ در درب و پنجره آلومینیوم ترمال بریک

 ، با توجه به برند و فرمولاسیون شرکت سازنده شیشه متفاوت است و همه این عوامل بر قیمت پنجره است.

البته باید خاطر نشان کرد که تولید کنندگان این گونه پنجره ها برای ایجاد تنوع بیشتر و پاسخگویی به نیاز و سلیقه معماران عمل می کنند که باعث می‌شود که قیمت پنجره ها متفاوت باشد.

از عوامل دیگر در تعیین قیمت درب و پنجره آلومینیوم ترمال بریک و شیشه لمینیت به کار رفته در پنجره است.

برای محاسبه کردن قیمت درب و پنجره آلومینیوم ترمال بریک ، پروفیل لمینت در پنجره دوجداره، رنگ به صورتی که در یک طرف یا دو طرف لمینت باشد مورد توجه قرار می گیرد.

جهت مشاوره و قیمت محصولات با واحد سفارشات نگین شرق تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

عملکرد سیستم لیفت اسلاید ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *