درب و پنجره, شیشه داخلی

عملکرد گرمایی پنجره دوجداره

پنجره دو جداره

مقدار عایق بندی گرمایی پنجره دو جداره با فاصله دو شیشه به فاصله دو شیشه بستگی دارد. در صورتی که فاصله دو شیشه خیلی کم باشد، نفوذ گرمایی زیاد شده و به طبع آن رسانایی گرمایی پنجره دو جداره افزایش می یابد. در صورتی که فاصله دو شیشه زیاد باشد، پدیده همرفت بر ویسکوزیته (گرانروی) گاز فائق آمده و باعث افزایش رسانایی گرمایی پنجره دو جداره خواهد شد. بیشترین عایق بندی گرمایی زمانی رخ می دهد که فاصله دو شیشه بین ۱۶ تا ۱۹ میلیمتر باشد. فاصله شیشه دو جداره باید نسبت به قاب پنجره upvc مورد استفاده تنظیم گردد.

بیشترپروفیل های upvc موجود در بازار قابلیت استفاده از شیشه های دو جداره با فاصله مناسب را دارند. اما مشکل زمانی ایجاد می شود که بخواهیم از پنجره سه جداره استفاده کنیم که در این صورت رعایت حداقل فاصله بین شیشه ها و وزن شیشه های چند جداره مشکل ساز می شود. مخصوصاً زمانی که شیشه چند جداره در لنگه پنجره استفاده شود.

در نوع خاصی از پنجره دو جداره برای افزایش عایق بندی حرارتی پنجره دو جداره، هوای بین دو شیشه پنجره دو جداره را تخلیه می کنند. در این نوع پنجره دو جداره، از نوع خاصی از شیشه که دمای ذوب آن پایین آورده شده است به عنوان عامل چسبندگی بین قاب و شیشه اصلی استفاده می کنند. عایق بندی این نوع پنجره دو جداره به علت حذف پدیده همرفت بسیار بالاتر است. اما نقص این نوع پنجره دو جداره حساسیت بسیار زیاد آن نسبت به اختلاف دمای خارج و داخل ساختمان است.

کاهش انتقال حرارت پنجره های دو جداره

یک راه معمول برای کاهش انتقال حرارت پنجره های دو جداره، پر کردن فضای بین دو شیشه با استفاده از گازی با ضریب انتقال حرارت پایینتر است. در این حالت معمولاً از یک گاز تک اتمی مانند آرگون، کریپتون یا زنون استفاده می شود. انتقال حرارت آرگون برابر ۰٫۶۷ انتقال حرارت هوا است و انتقال حرارت کریپتون نصف انتقال حرارت هوا است. گازهای کریپتون و زنون بسیار گران هستند. دلیل دیگر استفاده از این گازها در پنجره دو جداره، این است که این گازها غیر سمی، بی رنگ، بدون و و از لحاظ شیمیایی خنثی هستند. برخی از تولید کنندگان شیشه دو جداره از گاز هگزا فلورید گوگرد نیز استفاده می کنند، این گاز عایق بندی صدایی پنجره دو جداره را افزایش می دهد. اما این گاز از نوع گازهای گلخانه ای بوده و یکی از عوامل گرم شدن کره زمین است. از سال ۲۰۰۶ به بعد استفاده از این گاز برای مصارف عمومی ممنوع شده است.

به صورت کلی هرچه گاز از رسانایی کمتری برخوردار باشد می توان فاصله بین دو شیشه را کمتر کرد. به عنوان مثال فاصله بهینه مربوط به آرگون کمتر از هوا و فاصله بهینه مربوط به کریپتون کمتر از آرگون است. اما با توجه به این که امکان پر کردن فاصله بین دو شیشه با گاز خالص وجود ندارد بیشتر تولید کنندگان ترجیح می دهند که فاصله دو شیشه پنجره دو جداره را بیشتر از فاصله بهینه مربوط به گاز خالص در نظر بگیرند. در پنجره های دو جداره معمولی از گاز آرگون استفاده می شود. از کریپتون تنها در پنجره های دو جداره نازک یا پنجره های سه جداره با کیفیت بالا استفاده می شود و از زنون معمولاً به علت قیمت خیلی بالای آن در پنجره های دوجداره استفاده نمی شود

 

چطور پنجره سفارش بدهیم و استعلام قیمت بگیریم ؟
ابتدا کافیست ،فقط از فضایی که می خواهید پنجره ای را اجرا کنید ،برای ما عکس و ابعاد حدودی شیشه(یا لیست آیتم ) را در واتساپ برای ما ارسال کنید.
سپس با توجه به عکس فرستاده شده و ابعاد داده شده ،تخمینی از هزینه شیشه بر اساس لیست قیمت کارخانه ، برایتان ارسال می کنیم.
در صورت توافق ،شرکت اقدام به تولید و برش شیشه ها می نماید و در اسرع وقت برای شما ارسال می شود.

اهمیت تیغه های پلی آمید میدانید چیست ؟

این تیغه ها یک گزینه بسیار مناسب برای دو جداره کردن پروفیل های آلومینیومی می باشد. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا ،در برابر مواد شیمیایی ، آب و اشعه یو وی حفظ می کند و همچنین قابل بازیافت می باشد و جز مواد دوستدار محیط زیست می باشد.

تیغه های پلی آمید تشکیل شده است از پلی آمید ۶٫۶ با ۲۵% فایبر گلاس که ضریب انتقال حرارتی آن برابر با ۰٫۳ W/m*k می باشد و اتلاف انرژی از طریق بدنه پنجره آلومینیوم را تا حد زیادی کاهش می دهد. تیغه های پلی آمید درجه حرارت ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و محدودیتی از نظر دفرمه شدن طی اجرای عملیات رنگ های کوره ای را ندارد.

انواع پنجره ترمال بریک چیست ؟

آلومینیوم ساده (Normal)
آلومینیوم ترمال بریک (Thermal Break)
چوب آلومینیوم (ALU Wood)

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *