شیشه داخلی

ایده هایی جذاب و خلاقانه برای بالکن

https://neginshargh.com/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%86/

فضای بالکن یکی از فضاهایی است که می توانید از آن استفاده های متفاوتی داشته باشید.محلی برای نگهداری گل و گیاه یا صرف صبحانه و مطالعه .با این حال از این فضای ایجاد شده در ساختمان می توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان ،نهایت استفاده را ببرید.اینکه فضای بالکن شما کوچک است ،شاید به ظاهر محدودیت باشد ،ولی همین محدودیت می تواند فرصت مناسبی برای اجرای طرح ها و ایده هایی خلاقانه برای بالکن شما تبدیل شود.

در این مقاله سعی می کنیم ایده هایی را برای طراحی و استفاده از بالکن منزلتان برای شما ارائه کنیم تا بتوانید از این فضای به ظاهر پرت و یا کم اهمیت استفاده کنید.همچنین در مورد نورپردازی در تراس و ایده برای اجرای آن به شما کمک می کنیم.

اشتباهی فراگیر؛ استفاده از بالکن به عنوان انباری

بزرگ ترین اشتباهی که بسیاری از خانم های خانه دار در ایران انجام می دهند این است که از بالکن به عنوان محلی برای نگهداری موقت و حتی دائمی وسایل مختلف استفاده می کنند.

برای مثال یکی از کاربری های بالکن در ایران این است که از آن برای خشک کردن لباس ها استفاده می کنند.شاید الان که دارید این مقاله را می خوانید ،لباس های اعضای خانوادتان در بالکن در حال خشک شدن باشد.

اما اگر بدانید از این فضا می توانید چه استفاده های دیگری داشته باشید ، می توانید دکوراسیون منزلتان را به گونه ای دیگر تغییر دهید که خودتان در آن احساس رضایت داشته باشید و هر کسی آن را ببیند به وجد بیاید.

در این مقاله قصد داریم شما را با ایده هایی جذاب و خلاقانه برای طراحی و تزیین بالکن آپارتمان آشنا کنیم تا بتوانید این فضا را متحول کنید.پس با ما همراه باشید.

انتقال مبلمان ؛ ایده ساده برای بالکن

اولین و ساده ترین ایده برای تراس ، انتقال قسمتی از مبلمان خانه و نشیمن به بالکن است .

البته این ایده زمانی اجرایی است که فضای تراس نسبتا بزرگ باشد و یا اینکه مبلمان های خانه شما بزرگ نباشد.

برای اجرای این ایده نیاز نیست همه‌ی مبل های خانه را به آنجا انتقال دهید ؛بهتر است ۲ یا ۳ تا از مبل ها را به همراه یک میز عسلی در بالکن قرار دهید. البته در صورتی که در مبلمان خانه تان ،چندین دست مبل دارید و از آنها زیاد استفاده نمی شود ،با اجرای این ایده می بینید که مبلمانی که از آن زیاد استفاده نمی شد ،حالا چقدر کارایی دارد.

ایجاد فضای سبز در بالکن

در صورتی که عاشق پرورش گل و گیاه هستید ،حتما در تراس خانه تان آنها را پرورش می دهید.ایده تزیین بالکن با گلدان ، گل ها و گیاهان مختلف ،یکی از راه کار های عملی برای تراس است. اما فضای بالکن محدود است و نمی توان همه‌ی گیاهان را در آن نگهداری کرد.

برای اینکه بتوانید تمامی گل ها و گیاهان خودتان را در فضای تراس داشته باشید ، می توانید با ایجاد قفسه های افقی در دیواره های بالکن ، فضای بیشتری را برای گیاهان خود داشته باشید. در واقع با ایجاد دیوار سبز ،طراوت و شادابی را به محیط بالکن اضافه می کنید و در عین حال فضایی را برای بودن در کنار خانوادتان خواهید داشت.

با این کار فضای میانی بالکن را برای گذاشتن میز و صندلی می توانید حفظ کنید و در این فضای کاملا طبیعی می توانید مطالعه کنید و یا صبحانه و عصرانه های خود را در آن میل کنید.

در صورتی که در مناطق سرد زندگی می کنید ،نگه داشتن گیاه در فضای باز تراس کار عاقلانه ای نیست ،زیرا ممکن است در سرمای بیش از حد ،همه‌ی گل ها ،سرما بخورند و خشک بشوند.در این حالت پیشنهاد می شود برای پوشاندن تراس ، از شیشه استفاده کنید . استفاده از بالکن های شیشه ای و تاشو ، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در فصول سرد سال نیز از آن استفاده کنید.

استفاده از گهواره در فضای بالکن

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می توانید در بالکن خود آن را اجرا کنید ،استفاده از گهواره است . البته اگر خانه شما تراس دارد می توانید از صندلی های گهواره ای و یا حتی تاب استفاده کنید. اگر نمی دانید تراس چیست ،بهتر است مقاله تفاوت بالکن و تراس را مطالعه کنید.

برای اجرای این کار فقط کافیست یک گهواره آویز داشته باشید که از طرفین یا سقف به دیوار محکم شده باشد.

البته در صورتی که نمی توانید این طرح را اجرا کنید ،می توانید از صندلی های گهواره ای استفاده کنید.

این ایده نیازی به زیرسازی ندارد و فقط کافیست صندلی را در بالکن قرار دهید و از آن برای استراحت یا مطالعه استفاده کنید. یکی از ویژگی های صندلی گهواره ای این است که می توانید برای زمان هایی که نیاز به آرامش دارید از آن استفاده کنید و یا به ستاره ها نگاه کنید.

مبل ال L ؛ بالکن شیک و مدرن

معمولا معماران و طراحان ایرانی ،بالکن ها را در طرح های چهارگوش (مستطیل یا مربع) اجرا می کنند ،یکی از ایده هایی که می توانید از آن در تغییر تراس استفاده کنید ،استفاده از مبل های L است .مبل ال علاوه سادگی منحصر به فردی که دارد ،فضای بالکن شما را بسیار مدرن و شیک می کند،طوری که با یک نگاه دوست دارید در این فضای مدرن در کنار دوستان و خانوادتان باشید.

 

ایجاد فضایی برای خوردن صبحانه

می توانید از تراس به عنوان بخشی از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. با انتقال میز نهارخوری به تراس ،از این فضا برای صرف صبحانه استفاده کنید.خوردن صبحانه در فضای بسته آشپزخانه در مقایسه با فضای مدرن و بی نظیر تراس بسیار متفاوت است. تجربه چنین حسی بی نظیر است. بگذارید ؛این حس را برای شما روایت کنم.

فرض کنید ،صبحانه خودتان را در صبحی دل انگیز ، زیبا و آفتابی در یک فضای آرام ،سر سبز و با چشم اندازی منحصر به فرد در کنار همسر و خانوادتان میل می کنید . تاثیر این فضا در روحیه شما بسیار تاثیر گذار است و قطعا روز خوبی را خواهید داشت .

ایجاد کتابخانه و فضایی برای مطالعه

یکی دیگر از ایده های قابل اجرا در بالکن ،ایجاد فضایی برای کتاب خوانی و مطالعه است .اگر اهل مطالعه و کتابخوانی هستید و دوست دارید در محیطی دور از صدا و هیاهو به مطالعه و تحقیق بپردازید ،پیشنهاد می دهیم حتما از فضای بالکن خانه تان استفاده کنید.

اگر در خانه کتاب های زیادی دارید ولی کتابخانه ای در منزل ندارید ،می توانید قسمتی از فضای بالکن را برای ایجاد قفسه برای کتاب هایتان در نظر بگیرید. یا حتی اگر کتابخانه کوچکی دارید، می توانید قفسه کتابخانه خودتان را به تراس منتقل کنید تا در زمان مطالعه به تمامی کتاب ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این اگر عادت به نوشتن دارید و یا شغل شما نویسندگی است ،می توانید در این فضای آرام و البته الهام بخش به نوشتن بپردازید. با این کار در عین حال که به نوشتن مشغول هستید ،می توانید فضای بیرون را مشاهده کنید و این باعث می شود تا ذهن شما در حین نوشتن دچار خستگی نشود.

البته اگر خانه شما در محیطی پر سر و صدا واقع شده است و نمی توانید در تراس با آرامش خیال بنویسید ، بهتر است طرح بالکن شیشه ای را در بالکن خانه تان اجرا کنید ،تا هم از صدا و نویز در امان باشید و هم از گرما و سرما.

ایجاد فضایی سنتی در بالکن

اگر عاشق فرهنگ و هنر ایرانی هستید و در دکوراسیون خانه تان از صنایع دستی ایران و یا سایر کشور ها استفاده می کنید،می توانید از بالکن برای گسترش فضای هنری و سنتی استفاده کنید. یا حتی می توانید تراس خانه تان را به غرفه ای برای نمایش آثار هنری سنتی تبدیل کنید.

برای اجرای این کار کافیست به این صورت اقدام کنید:

گلیم یا زیر اندازی که با دست ساخته شده است را در کف بالکن و نزدیک دیوار پهن کنید و سپس پشتی یا بالش هایی که ساخته دست هستند را می توانید در کنار دیوار بگذارید. در کنار این ها می توانید از یک میز و صندلی چوبی یا فلزی استفاده کنید. روی میز چند لیوان یا فنجان مسی قرار دهید .اگر سماور قدیمی دارید ،می توانید روی میز قرار دهید.

در صورتی که کرسی قدیمی ای دارید که می توانید آن را در تراس قرار دهید ،می تواند جایگزین خوبی برای میز و صندلی باشد.

تابلوهای هنری و طرح های سنتی را می توانید به دیوارهای بالکن نصب کنید . اگر به هنر قالی بافی نیز علاقه دارید ،می توانید ،یک دار قالی کوچک در این فضا قرار دهید تا فضای شما کاملا سنتی و هنری شود.

شاید بگویید ،این فضا چه کارایی دارد ؟ پوشاندن بالکن در زمستان ، می تواند در شب های زمستان ،که شبهای بلندی هستند ،خانواده ها را کنار یکدیگر جمع کند و روابط آنها را تقویت کند. این فضا برای شب یلدا بسیار عالی است به خصوص در زیر کرسی .

ایده برای نورپردازی در بالکن

تا اینجا درباره ایده های قابل اجرا در بالکن صحبت کردیم. اما یکی از فاکتورهایی که می تواند در بهتر شدن این فضا به شما کمک کند ،نورپردازی درست است. تضاد و یا همخوانی نور با نوع دکور بالکن شما می تواند تغییرات شما را محسوس تر کند.

اگر فردی رمانتیک هستید و دوست دارید فضایی عاشقانه را در کنار همسرتان داشته باشید، بهترین گزینه برای نورپردازی ،استفاده از شمع است.می توانید شمع ها را روی میز و یا کف بالکن قرار دهید.مطمئن هستم حتی تجسم این فضا بسیار آرامش بخش و عاشقانه است .

ایده ای دیگر استفاده از لامپ های ریسه ای است. برای این کار می تواند لامپ ها را در دیواره ها تا سقف بالکن وصل کنید و فضایی کاملا متفاوت را خلق کنید.حتی می توانید لامپ های رشته ای را از سقف آویزان کنید.

اما در صورتی که می خواهید از تراس به عنوان محلی مطالعه استفاده کنید ،بهتر است از ترکیب نور زرد و سفید یا یک از آنها استفاده کنید.انتخاب نور بسته به عادت شما دارد.

در صورتی که می خواهید برای پرورش گل و گیاه استفاده کنید ، از لامپ ها و چراغ های مخصوص رشد گیاهان استفاده کنید.

برای تراس هایی که در طول روز ،از نور خورشید استفاده می کند ،می توانید از شیشه های هوشمند الکتروکرومیک استفاده کنید.

در کل باید بگویم که ایده برای نورپردازی تراس و بالکن بسته به نوع استفاده شما از بالکن و سلیقه شما متفاوت است.پس سعی کنید همه چیز را طبق سلیقه خودتان در کنار یکدیگر استفاده کنید.

سخن آخر :

سعی کردیم در این مقاله بیشتر ایده های عملی در دیزاین بالکن را بیان کنیم تا شما بتوانید آنها را اجرا کنید. البته،ایده برای تغییر بالکن بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به بزرگی و کوچکی بالکن خودتان ،آن را اجرا کنید. مهم نیست که بالکن شما کوچک است یا بزرگ ،مهم این است که از بالکن آپارتمان خودتان به خوبی استفاده کنید و سعی کنید از این ایده ها برای تزیین بالکن کوچک استفاده کنید.

به هر حال اگر ایده های دیگری در ذهنتان دارید و یا آن را در بالکن خانه اجرا کرده اید ،با ما در میان بگذارید.

دلایل استفاده از شیشه بالکنی چیست ؟

۱ – عایق انرژی ، حرارت و صدا و مانع ورود گرد و غبار
۲ – زیبایی منحصر به فرد و مدرن ، بهره مندی منطبق با سلیقه شخصی از فضا و مناظر اطراف سازه
۳ – استحکام پروفیل و شیشه و مدت عمر بسیار طولانی
۴ – استفاده بهینه از فضای ساختمان و وسعت بخشیدن زیر بنا
۵ – سهولت بسیار در شستشو و نظافت دو طرف شیشه
۶ – امنیت بسیار بالا هم به لحاظ نشکن بودن شیشه و هم به لحاظ عدم قابلیت باز شدن از سطح بیرونی
۷ – کاربرد آسان در هر سطح و سازه اعم از مسکونی و تجاری

چطور شیشه بالکن در مشهد نگین شرق را سفارش بدهیم ؟

ابتدا کافیست ،فقط از فضایی که می خواهید شیشه ای را اجرا کنید ،برای ما عکس و ابعاد حدودی شیشه را در واتساپ برای ما ارسال کنید.

سپس با توجه به عکس فرستاده شده و ابعاد داده شده ،تخمینی از هزینه شیشه بر اساس لیست قیمت کارخانه ، برایتان ارسال می کنیم.

در صورت توافق ،شرکت اقدام به تولید و برش شیشه ها می نماید و در اسرع وقت برای شما ارسال می شود .

موارد تاثیر گذار در قیمت بالکن شیشه ای چیست ؟

در صورت نیاز به آهنگری و جوشکاری ، هزینه جوشکاری به فاکتور اضافه خواهد شد.
هزینه درز بندی نا ترازی بیش از یک سانتی متر کف و سقف محل نصب ، بر عهده خریدار می باشد.
بالکن هایی با ارتفاع کمتر از ۱۶۰ سانتی متر در محاسبات ،با متراژ ۱۶۰ سانتی متر حساب می شود.
در صورتی که قسمتی از شیشه به درخواست مشتری سندبلاست شود، در فاکتور کل ارتفاع شیشه سندبلاست شده در نظر گرفته می شود.

مزایای استفاده از شیشه بالکن چیست ؟

یکی از مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای ریلی یا متحرک ، نمای یکدست شیشه ای جهت فضای پروژه به هر طولی که باشد.
شیشه های بالکن بدون اینکه ستون یا میله ای داشته باشد ،هیچ گونه مانعی برای لذت بردن از منظره ایجاد نمی کند.

بالکن شیشه ای تاشو این امکان را برای بهره بردار مهیا می کند که در فصول مختلف سال سیستم شیشه ریلی تاشو را به راحتی باز کرده و از هوای آزاد بهره مند گردد. استفاده از بالکن شیشه ای در مشهد ، تهران و شیراز که از آب و هوایی منحصر به فرد برخوردار هستند گزینه ای عالی به شمار می رود.

در چه مکان هایی که می شود از بالکن شیشه ای استفاده کرد ؟

پنت هاوس ها
بالکن و گلخانه
پارتیشن بندی دفاتر و منازل
سالن کنفرانس و مراکز خرید و ویترین فروشگاه ها
استخر و سالن ورزشی و…

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *