شیشه داخلی, شیشه صنعتی, نمای شیشه ای

انواع شیشه ساختمانی

نمای کرتین وال

مراحل ساخت شیشه چیست؟

انواع شیشه ساختمان از ماده شیشه  که مایعی است که در حرارت پایین تر از نقطه انجماد  به صورت مایع قرار دارد و جسمی است که نور را به خوبی از خود عبور داده و پشت آن به وضوح دیده می شود ساخته می شوند.

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده شیشه سیلیس ، کربنات و آهک است گرچه فرمول ها و روش های ساخت متفاوتی تاکنون برای ساخت شیشه ارائه گردیده است.

مراحل ساخت شیشه

   ۱-  تهیه مواد اولیه و تبدیل آنها به پودر با دانه‌بندی بین ۰.۱ تا ۲ میلی‌متر

    ۲- مواد اولیه را به نسبتهای مورد نظر توزین نموده و سپس آن ها را به همراه ۴ تا ۵ درصد آب مخلوط نموده و انتقال مواد به داخل کوره

   ۳-  تهیه خمیر شیشه با ذوب شدن مواد داخل کوره

    ۴-  بی‌رنگ نمودن خمیر شیشه و خارج کردن گازهاِی شیشه

   ۵-  تبدیل خمیر شیشه به فرآورده‌های مورد نیاز صنایع و بازار

   ۶- قرار دادن شیشه داغ داخل کوره‌هایی که دمای پایینی دارند ( برای کاهش شکنندگی شیشه)

۷-  شیشه را برای شکل دهی باید داخل قالب گیری دستی یا ماشینی قرار داد.

۸- به  منظور کاهش کرنش در تمام کالاهای شیشه ای باید شیشه ها را تابگیری کرد.

شیشه ساختمانی چیست؟

شیشه ساختمانی  قابلیت های بسیار زیادی در بحث طراحی و معماری صنعت ساختمان سازی دارند. شیشه ساختمانی دارای کاربرردها و قابلیت های فراوانی است از این رو، شناخت انواع شیشه ساختمانی می تواند نقش مهمی در استفاده کاربردی و بهینه شیشه ساختمانی در افزایش بهره وری و یا در زیبایی ساختمان داشته باشد.

شاید برای شما از این قبیل سوالات در هنگام انتخاب و خرید شیشه ساختمانی پیش آمده باشد:

شیشه چگونه ساخته می شود؟ چرا باید شیشه مغازه ها سکوریت باشد؟ هنگام خرید شیشه به چه نکاتی باید توجه کرد؟ و …

در ادامه این مقاله پاسخ سوالات خود را راجع به شیشه پیدا می کنید و برای خرید شیشه ساختمانی ، هر گونه شیشه صنعتی، درب و پنجره ، یراق آلات شیشه و اطلاع از قیمت شیشه ها  به سایت نگین شرق مراجعه کنید.

ملاحظات شیشه ساختمانی

در انتخاب شیشه ساختمانی باید ویژگی هایی از قبیل عایق صوتی، عایق حرارتی ، نما و زیبایی بصری ، استحکام و امنیت را در نظر گرفت و با توجه به محل استفاده شیشه، کاربرد و ویژگی هر نوع شیشه ساختمانی باید اقدام به تهیه شیشه کرد.

 

انواع شیشه ساختمان

در زیر به برخی از انواع شیشه ساختمانی و همچنین ویژگی ها و کاربردهای آن اشاره می شود.

شیشه مشجر ( طرح دار)

نوع دیگر شیشه که معمولا برای ایجاد محیط خصوصی و خارج از دید در ساختمان ها از آن استفاده می شود، شیشه مشجر یا طرح دار می باشد. شیشه های مشجر در طرح ها مختلف تولید و عرضه می شوند.

 

شیشه آینه ای ( شیشه رفلکس یا انعکاس دهنده)

 یکی از فراورده های شیشه فلوت، شیشه آینه ای می باشد که با ماده پوششی که روی شیشه فلوت قرار می گیرد خاصیت انعکاسی به خود می گیرد. شیشه رفلکس معمولا در نما های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه نور خارجی را بازتاب داده و سبب کاهش نفوذ نور خورشید به ساختمان و همچنین ایجاد حالت آینه می شود در حالیکه از سمت داخل ساختمان مشابه شیشه های معمولی عمل کرده و خاصیت بازتابدهنگی و آینه ای ندارد. این ویژگی در شب برعکس می شود.

 

شیشه دوجداره

نوع دیگر شیشه، شیشه دوجداره و یا چند جداره می باشد. ویژگی اصلی این شیشه مقاومت بسیار بالای آن در برابر نفوذ سر و صدا و همچنین حرارات می باشد. به عبارت دیگر، شیشه های دوجداره عایق مناسب صوتی و حرارتی هستند. شیشه دوجداره از کنار هم قرار گرفتن دو قطعه شیشه و ایجاد فضای خلاء و یا هوای خنثی بین این دو شیشه ساخته می شوند. با توجه به کاربری و محل استفاده از شیشه دوجداره، می توان از ترکیب انواع شیشه ها برای دوجداره کردن استفاده کرد : مانند ترکیب شیشه فلوت، مشجر، آینه ای، سکوریت، لمینت و …

 

شیشه سکوریت یا حرارت دیده، از انواع شیشه های ایمنی می باشد. با فراوری مجدد شیشه فلوت و اعمال حرارت مجدد و خاص به شیشه، میزان مقاومت شیشه را تا چند برابر می توان افزایش داد. محصول بدست آمده شیشه سکوریت یا میرال ( شیشه نشکن) می باشد که مقاومت بیشتری در برابر فشار و شکستن از خود نشان می دهد. هرگاه نیاز به مقاومت بیشتر باشد، از شیشه سکوریت می توان استفاده کرد.

شیشه لمینت

نوع دیگر شیشه ایمنی، شیشه لمینت می باشد. شیشه لمینت متشکل از دو یا چند لایه شیشه فلوت یا سکوریت می باشد که با لایه طلق میانی که معمولا از جنس PVB می باشد به هم چسبیده اند. شیشه لمینت هم مقاومت بالایی در برابر شکستن دارد و هم به دلیل وجود لایه PVB میانی، در هنگام شکستن با الگویی عنکبوتی شکسته و قطعات شیشه شکسته فرو نمی ریزد. معمولا در مکان هایی که ریزش قطعات شیشه موجب آسیب می شود و همچنین در جاهایی که نیاز به مقاومت بالایی می باشد، از شیشه لمینت استفاده می شود. شیشه جلوی اتومبیل ها از نوع لمینت می باشد.

 

شیشه مات شونده برقی

نوع جدید شیشه ها، شیشه مات شونده برقی یا شیشه هوشمند می باشد. این نوع شیشه ها اغلب به صورت لمینت بوده و همه ویژگی های شیشه لمینت را دارا می باشند، مضاف بر اینکه با طلق PDLC موجود بین دوشیشه امکان مات و یا شفاف شدن در کسری از ثانیه با استفاده از جریان برق را دارا هستند. شیشه های مات شونده برای ایجاد حریم خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند نقش بسزایی در طراحی های نوین ساختمانی داشته باشند.

 

شیشه ضدگلوله

شیشه ضد گلوله ،شیشه ای پرکاربرد است که برای محافظت و افزایش امنیت افراد و یا محیط هایی خاص نظیر طلافروشی ،صرافی استفاده می شود.شیشه های امنیتی معمولا بر اساس کارایی و محیط استفاده از آن در انواع مختلف تولید می شود. اما معمولا از ۳ لایه شیشه ۱۰ میلی متر بوسیله طلق پووی بی تشکیل میشود .

شیشه های امنیتی کاربردهای فراوانی دارند ،به عنوان مثال در صرافی ها و طلافروشی ها (برای جلوگیری از ورود سارقان) و برای خودرو های افراد مشهور (به منظور حفظ امنیت آنها) استفاده می شود.در ادامه به بررسی کامل هر کدام از این کاربردها می پردازیم .

شیشه هایی که در طلافروشی استفاده می شود باید شفافیت بسیار بالایی داشته باشد.زیرا مشتری های طلافروشی دوست دارند ،طلا و جواهرات را از پشت ویترین مشاهده نمایند.

 

 نکات اجرای انواع شیشه ساختمان

  • هنگام انتخاب نوع شیشه ساختمانی باید متناسب با نوع کاربرد آن باشد. به عنوان مثال سعی شود شیشه پنجره های ساختمانی از نوع دوجداره باشد.
  • باشد
  • شفافیت شیشه در تمام سطح آن باید بصورت یکنواخت باشد
  • درصورت استفاده از شیشه های دوجداره، نوارها و چسب عایق بندی مابین دولایه شیشه آن بصورت کامل اجرا شده باشد و همچنین انجام تست های لازم جهت وجود گاز مابین دولایه انجام گردد
  • کنترل عدم ترک و لب پریدگی شیشه ها قبل از نصب
  • کنترل گونیا بودن شیشه ها قبل از نصب
  • عدم موج در شیشه ها
  • خودروهای مناسب و تجهیزات مناسب جهت حمل و نقل شیشه ها استفاده گردد.
  • جهت انبارداری و دپوی شیشه های در محل پروژه باید زیر آنها از الوارهای چوبی و شاسی های مخصوص شیشه استفاده گردد وبه نحوی صورت پذیرد که در مسیر تردد نباشد .
  • بعد از نصب حتما بسته بودن صحیح پیچ ها و بست های نگهدارنده باید کنترل گردد.
  • درصورت استفاده از گردگیر در اطراف شیشه های نصب شده، محل قرارگیری آنها حتما کنترل گردد تا درست باشند.
  • درنماهای شیشه ای در صورت استفاده از شیشه های بزرگ در نما  باید  حتما از شیشه های لمینت و سکوریت استفاده گردد.
  • شیشه هایی که در معرض عبور و مرور افراد می باشد، باید از نوع سکوریت باشد تا درصورت شکستن به کسی آسیب نرساند، مانند شیشه های مغازه ها.
  • محصولات نگین شرق

    نگین شرق ارائه دهنده  انواع شیشه صنعتی، شیشه داخلی ، شیشه های نمای ساختمان ، یراق

    آلات شیشه و درب و پنجره است.

    خدمات نگین شرق

    خدمات این مجموعه در بخش های متعددی به کارفرمایان ارائه می گردد که شامل مشاوره، مهندسی، نظارت، شبیه سازی، کنترل پروژه، ساخت و تولید، مدیریت و برنامه ریزی، مناقصات و . . می باشد که بر اساس شرایط و پیشرفت پروژه به کارفرمایان ارائه می گردد .

    پروژه های نگین شرق

    در این میان این مجموعه با همکاری نام آور ترین برندهای تجاری (کارخانجات ایمنی شرق ) و مشاوره تخصصی نما ( آلومینیوم شیشه تهران ) کسب دانش و تجربه روز در صنعت شیشه و ساختمان خود را  معرف حضور بخش های تخصصی در این زمینه کرده است .

  • مشاهده پروژه های نگین شرق
  • قیمت انواع شیشه ساختمان

جهت استعلام قیمت بروز شیشه های ساختمانی به صفحه لییست قیمت شیشه مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

 

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *