درب و پنجره

پنجره ترمال بریک مشهد

ترمال بریک

همه چیز در مورد پنجره های ترمال بریک

استفاده از درب ها و پنجره های شیشه ای در ساختمان ها و همین طور پیشرفت معماری برای ارتقای سازه ها؛ باعث شده است تا درب ها و پنجره ها در ساختمان ها بسیار متنوع باشند. استفاده از هر نوع درب و پنجره ای در ساختمان ها دلیل مشخصی دارد. یکی از این روش ها، استفاده از درب و پنجره های ترمال بریک است. همانطور که از اسم این روش می شود حدس زد، پنجره در این روش به صورت اسلاید باز و یا بسته می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد مزایای این روش و دلیل استفاده از آن و همچنین دیتیل اجرای آن بیشتر توضیح دهیم.

مجموعه نگین شرق مشاور و مجری پنجره پانورما – گیوتینی ،درب و پنجره upvc ، درب و پنجره ترمال بریک مشهد است. 

پنجره ترمال بریک چیست؟

پنجره ترمال بریک نوعی پنجره است که به دو صورت اسلایدی و لیفت باز و بسته می شود. با استفاده از دستگیره های تعبیه شده روی این پنجره ها می توان در را به دو صورت باز کرد. با کشیدن اهرم دستگیره به سمت بالا، یراق آلات موجود در این پنجره ها، لنگه درب را کمی به بالا آورده و همین باعث می شود تا بتوان درب را به صورت کشویی باز کرد. خوبی این روش در جایی خودش را نشان می دهد که عرض در یا پنجره زیاد است ولی فضای کافی برای تعبیه آن وجود ندارد. از این سازه بیشتر برای ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود. برای مثال؛ اتصال اتاق نشیمن به حیاط

سیستم ترمال بریک چطور کار می کند؟

یک از قسمت های جالب در روش لیفت،‌نحوه باز و بسته شدن آن است. برای باز کردن درب، کافیست دسته را که در وضعیت پایین قرار دارد، ۱۸۰ درجه بچرخانید. در درون این پنجره اهرمی وجود دارد که با بالا کشیدن دستگیره ابتدا اتصالات را جدا می کند،‌ سپس فشار هوا را از بین می برند و کشش را از بین می برند. درها بر روی دو سیستم کالسکه ای مانند از جنس استنلس استیل حرکت می کنند. استفاده از این روش باعث می شود تا عملکرد لنگه ها هنگام باز شدن بسیار نرم و آرام صورت بگیرد.

هنگامی که درب بسته می شود و دسته به با زاویه ۱۸۰ درجه ای به حالت اولیه خودش چرخانده می شود، پانل ها(لنگه درب) به سمت فریم اصلی کشیده می شود و قسمت های عایقی به یکدیگر متصل می شوند و همین امر از هدر رفت انرژی در حالت عادی جلوگیری می کند.

در ربطه با پنجره ترمال بریک مشهد گر مشاوره و یا سوال دارید می توانید با شماره تلفن  ۰۹۱۵۵۱۱۹۴۹۷ تماس حاصل فرمایید .

ویژگی های ترمال بریک چیست؟

با توجه به اینکه نمای ظاهری، امنیت و همچنین حفظ انرژی در ساختمان های امروزی بسیار مهم است و معماران هم سعی میکنند آنها را در نظر بگیرند؛ استفاده از سازه های این چنینی نسبت به سایر پنجره ها توجیح بیشتری دارد. اما این همه ماجرا نیست، ترمال بریک مزایا و ویژگی های منحصر به فردی هم دارد که در این بخش به آن می پردازیم. مزایا و ویژگی های بارز ترمال بریک به شرح زیر است:

توانایی بسیار بالا در تحمل شیشه هایی در ابعاد بزرگ و با وزن زیاد

ایجاد زاویه دید بسیار زیاد و یکدست در ساختمان

تامین نور بیشتر برای محیط

ایجاد دسترسی سریع و آسان برای ارتباط با سایر بخش های خانه

اشغال فضای کمتر نسبت به سایر روش ها

دارای امنیت بیشتر نسبت به سایر پنجره های دیگر

قابلیت تحمل وزن بالا

و عدم وجود اتصالات لولا شکل که باعث کاهش امنیت پنجره ها می شود.

قابلیت اجرا و نصب انواع شیشه های مختلف (مانند ضد گلوله، لمینت و …)

قابلیت اجرا در ابعاد کوچک تا بزرگ ( حداکثر تا ارتفاع ۲۸۰ سانتی متر)

دوام و طول عمر بالا

مقاومت بالا در برابر عوامل خارجی

سطح عایقی بسیار بالا

 انواع پنجره های ترمال بریک از نظر متریال

پنجره های ترمال بریک با توجه به نوع سازه و پوشش آن به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • پنجره ترمال بریک چوبی Wooden Sliding Doors
  • پنجره ترمال بریک آلومینیومی Aluminum Clad Sliding Doors
  • درب و پنجره کشویی وینیل Vinyl Sliding Doors

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کدام یک بهترین گزینه برای اجرا است؟ پاسخ دقیق به این سوال بستگی به شما دارد. برای مثال اگر کاهش مصرف انرژی و میزان U-value برای شما مهم است. بهترین گزینه نوع آلومینیومی و UPVC آن است.

اما به خاطر داشته باشید که در مواردی که پنجره ها بزرگ هستند استفاده از این متریال گزینه خوب و منطقی نیست. زیرا وزن بالای سازه باعث می شود تا UPVC در گذر زمان حالت خود را از دست بدهد و به اصطلاح دفرمه شود. در چنین مواردی باید از نوع آلومینیومی یا چوبی استفاده کرد. معمولا پیشنهاد می شود تا از متریال آلومینیومی استفاده شود.

انواع پنجره ترمال بریک از نظر نوع بازشو

درب و پنجره های اسلاید از نظر نوع باز و بسته شدن به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خودش را دارد. در این قسمت به معرفی تمامی این روش های اجرایی می پردازیم.

ترمال بریک تک حالته

این مدل که به آن مدل تک پنل نیز میگوند دارای یک پنل و لنگه برای باز و بسته شدن است. از این سیستم برای درب تراس و حیاط خلوت استفاده می شود.

ترمال بریک دو حالته

این روش بسیار شبیه روش قبلی است اما با این تفاوت که در این روش به جای یک فریم از ۲ فریم یا پنل استفاده شده است. در واقع یک پنل ثابت است و پنل دیگر با باز کردن دستگیره، متحرک است. در شکل زیر می توانید نمای رو به رو و همچنین شمای فنی نحوه جاگیری پنل های این سیستم را مشاهده کنید.

ترمال بریک سه حالته

ترمال بریک ۳ حالته یا ۳ panal lift & slide دارای ۳ پنل متفاوت است که هر یک از آنها روی یک ریل مجزا قرار گرفته اند. این سیستم به جای یک دستگیره، دارای ۲ عدد دستگیره مجزا است که به کاربر این اجازه را می دهد تا هر یک از پنل ها را باز یا بسته کند. با باز کردن دستگیره اول می توان لنگه اول را تا انتهای فریم لنگه دوم باز کرد. و سپس با باز کردن دستگیره دوم می توان کل درب را به صورت کامل باز کرد. مزیت این روش این است که کاربر میتواند به صورت دلخواه و با توجه به نیازش، هر یک از این پنجره ها را باز کند.

در شکل زیر می توانید نمای ظاهری این سیستم و همچنین نقشه جاگیری پنل های هر قسمت را مشاهده کنید.

لیفت با پنل چهار حالته

پنل چهار حالته نیز همانند نوع ۳ حالته است اما با این تفاوت که از ۴ فریم و ریل مجزا تشکیل شده است و همچنین دارای ۳ عدد دستگیره مجزا برای ۳ لنگه درب است. این سیستم نمونه بزرگتر از مول سه حالته است و برای مکان هایی استفاده می شود که فضای نسبتا بزرگی برای اجرای آن وجود دارد. معمولا از سیستم های ۳ و ۴ حالته بیشتر برای ایجاد ارتباط بین فضای داخلی خانه و محیط هایی همچون: بالکن، استخر و حیاط و باغ استفاده می شود.

انواع ترمال بریک از نظر نوع عملکرد

سیستم لیفت در نوع اتصالات و عمکرد آنها نیز به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند که در این قسمت به بررسی این روش ها و مدل ها می پردازیم.

درب های PSK

تفاوت این روش در نوع باز شدن آن بعد از چرخاندن دستگیره و باز کردن در قابل مشاهده است. با چرخاندن دستگیره به سمت بالا، اتصالات در ابتدا از هم فاصله گرفته و سپس با کشیدن دستگیره به سمت داخل، در از فریم جدا می شود. این درب ها دارای ضخامت بیشتری نسبت به دو نوع دیگر هستند.

بهترین گزینه برای مواقعی که:

  • بودجه شما بسیار کم و ناچیز است.
  • از تراس زیاد استفاده نمی کنید و به ندرت درب آن را باز و بسته می کنید.

درب HS/HST

این درب بهترین گزینه برای درب های خروجی برای تراس است. چرا؟

این درب ها قابلیت اجرا در ابعاد متفاوت و بزرگ را به خوبی دارند و تا ابعاد ۲۶۸۰*۲۴۰۰ قابل اجرا هستند. سیستم عایق خوب در برابر صدا و حرارت هستند و همچنین دوام و طول عمر بالای آن باعث شده است تا بهترین گزینه برای تراس باشد.

اما با توجه به این موارد، هزینه‌ی اجرای آن نسبت به سایر روش ها بالاتر است.

درب های Smart-Slide

قابلیت استفاده و کابری آسان و همچنین مقاومت این سیستم در برابر فرسودگی و آسیب باعث شده است تا این درب ها بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. این سیستم نسبت به نوع HS/HST به میزان ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزان تر است. این درب ها نسبت به دو نوع قبلی بسیار سبک تر هستند اما با مقاومت و طول عمر به مراتب بالا. مدل Smart-Slide همانند مدل PSK دارای ضخامت بالایی است.

در صورتی که در رابطه با قیمت پنجره ترمال بریک مشهد سوال یا درخواستی دارید می توانید با گروه صنعتی نگین شرق و با شماره تلفن  ۰۹۱۵۵۱۱۹۴۹۷ تماس حاصل فرمایید یا به صفحه قیمت ترمال بریک مراجعه کنید.

چطور پنجره سفارش بدهیم و استعلام قیمت بگیریم ؟

ابتدا کافیست ،فقط از فضایی که می خواهید پنجره ای را اجرا کنید ،برای ما عکس و ابعاد حدودی شیشه(یا لیست آیتم ) را در واتساپ برای ما ارسال کنید.
سپس با توجه به عکس فرستاده شده و ابعاد داده شده ،تخمینی از هزینه شیشه و قیمت درب و پنجره ترمال بریک بر اساس لیست قیمت کارخانه ، برایتان ارسال می کنیم.
در صورت توافق ،مجموعه اقدام به تولید و برش شیشه ها می نماید و در اسرع وقت برای شما ارسال می شود.

چطور مشاوره رایگان برای خرید پنجره بگیریم ؟

عکس و ابعاد حدودی شیشه(یا لیست آیتم ) را در واتساپ برای ما ارسال کنید.

در صورت نیاز درخواست مشاوره بدهید و کارشناسان ما در نگین شرق پاسخگو شما عزیزان هستند.

اهمیت تیغه های پلی آمید میدانید چیست ؟

این تیغه ها یک گزینه بسیار مناسب برای دو جداره کردن پروفیل های آلومینیومی می باشد. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا ،در برابر مواد شیمیایی ، آب و اشعه یو وی حفظ می کند و همچنین قابل بازیافت می باشد و جز مواد دوستدار محیط زیست می باشد.

انواع پنجره ترمال بریک ؟

آلومینیوم ترمال بریک (Thermal Break)
چوب آلومینیوم (ALU Wood)

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.