نمای شیشه ای

نمای لوور یا شیدر

نمای لوور چیست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

همانطورکه از اسم این نما پیداست نمای لوور نمایی است که مثل لوور دراپۀ باز یا نیمه باز سطح ساختمان را می پوشاند .

از آنجا که سطح زیرین لور ها در نمای ساختمان پیداست باید زیر سازی ساختمان کامل باشد و این نما به صورت پوشش دوم نما بر روی ساختمان قرار می گیرد . سطح زیرین لوورها می تواند آجر ، سیمان ، سنگ و … باشد . البته در مواردی لوور ها به عنوان حفاظ کاربرد دارند و دیوار و در نتیجه نمای دیگری زیر آنها وجود ندارد . لوور ها به صورت افقی و یا عمودی قابل اجرا می باشند و از دید مستقیم افراد بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می نمایند . جلوگیری از ورود نور و تابش آفتاب به داخل ساختمان نیز خصوصیت دیگر نما لوور است و از این رو بهتر است در ساختمان ها و مکان های مناسب به کار گرفته شود. تیغه های لوور ها می توانند از متریال های مختلف تشکیل شوند . پروفیل های آهن ، چوب و آلومینیوم و ورق های کامپوزیت از متریال های متداول در اجرای نمای لوور هستند که بسته به بودجه ، ساختمان و موقعیت آب و هوایی در این نما مورد استفاده قرار می گیرند . شکل تیغه های لوور نیز می تواند متفاوت باشد . از متداول ترین انواع لوور ها ، لوور دوکی شکل و لوور مکعبی است . با استفاده از باکس های کامپوزیتی نیز می توان نمای لوور اجرا نمود .

[/vc_column_text][vc_single_image source=”external_link” external_img_size=”480×640″ alignment=”center” onclick=”img_link_large” custom_src=”https://neginshargh.com/wp-content/uploads/2017/10/download-10.jpg”][vc_column_text]

نمای لوور می تواند به صورت ثابت یا متحرک اجرا گردد . در نوع متحرک با استفاده از کنترل از راه دور یا کلید لوور ها باز یا بسته می شوند . هزینه زیاد نمای لوور متحرک معمولا اجرای این نما را فقط در ساختمان های خاص میسر می سازد .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *