نمای شیشه ای

معایب نمای کرتین وال

نمای کرتین وال فیس کپ

 بی شک در هر صنعتی که به فعالیت در آن مشغول هستید، روش ها و متد های مختلفی برای اجرایی کردن کار ها وجود دارد که بسته به پیشرفت علم روز، آن ها نیز عقب نمانده و در مسیر پیشرفت قدم های محکمی برداشته اند.

اما نکته ای که حائض اهمیت است، این است که روش جدید انجام یک کار و یا حتی یک محصول جدید تولید شده، نمی تواند صرفا سرشار از مزایا و پارامتر های مثبت باشد. در کنار تمامی مزیت هایی که در مورد یک چیز وجود دارد، معایبی نیز وجود دارد.

اما گاهاً این مورد وجود دارد که مزایای یک محصول یا یک متد آن قدر نو و کارآمد است که فرد می تواند عیوب آن را نادیده بگیرد.

در صنعت ساختمان سازی نیز روش ها و محصولات از این قاعده مستثنی نیستند. از ابتدایی ترین مراحل ساخت یک ساختمان تا پایان کار، از ساخت دیوار ها تا نمای ساختمان، همه و همه در کنار هم مزایا و معایبی خواهند داشت.

نکته ای که باید پیش از شروع به کار به آن توجه کنید این است که، با مزایا و معایب روش های انجام کار آشنا شده و متناسب با اطلاعاتی که کسب کردید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در همین راستا، تیم نگین شرق، مقاله ای را تحت عنوان معایب کرتین وال برای شما آماده کرده است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معایب نمای کرتین وال

 

عمده معایب کرتین وال چیست؟

هزینه بالای اجرای نما: در انتهای کار اجرای نما، ممکن است با کمبود پروفیل یا تجهیزات مرتبط مواجه شوید. پس شما باید هزینه مضافی برای خرید لوازمی مثل شیشه، فولاد یا دیگر پروفیل ها بپردازید.

گاهاً استفاده از نمای کرتین وال پیش ساخته برای بالا رفتن سرعت انجام کار پیشنهاد می شود؛ اما این را هم در نظر داشته باشید که نمونه های پیش ساخته هزینه بالا تری به نسبت به هزینه کرتین وال معمولی دارند.

هزینه نگهداری نمای کرتین وال: نمای کرتین وال به نگهداری منظم نیاز دارد.

مورد بعدی لکه بر روی شیشه هاست. برای تمیز نگه داشتن نمای کرتین وال بایستی طی فواصل زمانی معین، هزینه ای را برای تمیز کردن شیشه ها در نظر بگیرید.

گاهاً برای جلوگیری از اثرات رطوبت و باد، محافظی بر روی نما قرار داده می شود که بایستی هر ۱۰ سال تعویض شود.

مدت زمان اجرای نما: ممکن است در برخی از روز ها، به دلیل شرایط جوی نامناسب کارگران قادر به ادامه کار نباشند. این مورد نیز به نوبه خود می تواند پیشرفت پروژه شما را به تأخیر بیندازد.

از طرفی نصب نمای کرتین وال به دلیل ظرافت و دقت بالایی که نیاز دارد ممکن است مدت زمان زیادی به طول انجامد.

هزینه بالای نیروی کار: در صورتی که به هر دلیل (آماده نبودن تجهیزات یا شرایط نامناسب آب و هوا)، کار شما با وقفه رو به رو شود، نیروی کار طبق قراردادی که با شما دارد، خواهان دریافت حق الزحمه خود خواهد بود.

نیاز به نیروی کار متخصص و حرفه ای: به دلیل اهمیت توجه به پارامتر هایی نظیر عایق حرارتی، مدل باز یا بسته شدن پنجره ها، لولا و اتصالات و … در طراحی قاب و پانل، حتما باید نیروی کار حرفه ای و کار کشته به کار گرفته شود. به دلیل همین جزئیات، اگر در هر مرحله از اجرای نما، سهل انگاری صورت بگیرد و فردی غیر متخصص به کار گرفته شود، ممکن است در همان ابتدا باعث خرابی کار شود و یا به مرور زمان دچار تخریب نما شود.

هزینه بالای شیشه های دو و سه جداره: شیشه های دو جداره و یا سه جداره نسبت به شیشه های معمولی، قیمت بالا تری دارند. (شما می توانید برای استعلام قیمت انواع شیشه ها با واحد پشتیبانی نگین شرق تماس حاصل فرمایید). نکته ای که حائض اهمیت است، این است که شما در استفاده از نمای کرتین وال بایستی از شیشه های دو یا سه جداره استفاده کنید. چرا که بدون استفاده از آن اولاً ساختمانی بدون عایق حرارت و برودت دارید و دوماً آلودگی صوتی برایتان سرسام آور خواهد بود.

 

کلام پایانی

در انتهای این مقاله شما با معایب نمای کرتین وال آشنا شدید. در مقالات پیشین نیز به طور کلی در مورد کرتین وال و انواع روش های آن صحبت کردیم و اطلاعاتی کامل و جامع ارائه دادیم.

از سوی دیگر همانطور که در ابتدای مقاله عرض نمودیم، گاهی مزایای یک روش می تواند عیوب اندک آن را پوشش دهد. نمای کرتین وال نیز به همین شکل است و معایب اندک، جلوی انتخاب آن روش را نخواهد گرفت.

نگین شرق، یکی از معتبر ترین و حرفه ای ترین کارخانه و کمپانی های متخصص در زمینه شیشه های ساختمانی، نمای ساختمان و متعلقات آن است که می تواند شما را در انتخاب و خرید یاری و همراهی کند. شما می توانید برای استعلام قیمت نماهای ساختمانی و انواع شیشه و پروفیل به کار رفته در آن، با تیم نگین شرق در ارتباط باشید.

مشاوران و متخصصان نگین شرق که حرفه ای در زمینه نمای ساختمانی هستند آماده کمک و همراهی به شما از انتخاب تا اجرا هستند. روی ما حساب ویژه ای باز کنید.

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *