شیشه های خاص

شیشه ضد انعکاس

شیشه ضد انعکاس

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که نیاز به خرید شیشه‌هایی با وضوح و شفافیت بالایی داشته باشید. امروزه شیشه‌هایی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌هایی پیشرفته به تولید رسانده‌اند تا نیاز شما در این رابطه بر‌طرف شود. شیشه ضد انعکاس با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و پیشرفته و همچنین با استفاده از قرنیه چشم شب‌پره تولید شده که قابلیت حذف‌کنندگی بازتاب را دارد. همین امر موجب شفافیت و وضوح بالای این شیشه‌ها شده است.

 این شیشه‌ها کاربرد‌های وسیعی در صنعت دارند و بسیار منحصر‌به‌فرد هستند. آیا می‌دانید شیشه ضد انعکاس چیست؟ ساخت این شیشه‌ها چگونه است؟ شیشه‌های ضد انعکاس شامل چه مزیت‌هایی می‌شوند؟ قیمت این محصول به چه عواملی وابسته است؟ برای دستیابی به جواب این سوالات در عرصه شیشه‌های ضد انعکاس می‌توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعاتی جامع در اختیار شما بگذاریم.

شیشه ضد انعکاس چیست؟

شیشه ضد انعکاس یکی از انواع شیشه‌های پر‌کاربرد در صنایع مختلف است که با ساختار خاصی که دارد می‌تواند در ساختار امواج پر از قدرت و انرژی تابیده شده اختلال ایجاد نماید. با ایجاد اختلال در ساختار امواج پر از انرژی، انرژی‌های موجود در این امواج مختل شده و از حالت همگام خارج شود؛ در نتیجه نور بازتاب نمی‌شود. در‌واقع اگر در صنعتی مشغول به کار هستید که باید بازتاب نور از شیشه‌های محل کار‌تان را به طور تمام حذف کنید، پیشنهاد می‌شود شیشه‌های ضد انعکاس را جایگزین سایر مدل‌های شیشه کنید تا تمام انعکاس نور از صفحه اکریلیک حذف شود.

علت اصلی حذف بازتاب از این نوع شیشه‌ها تخریب انرژی امواج است. این عملی است که توسط پوشش ضد انعکاس روی شیشه صورت می‌گیرد. اگر در دو طرف شیشه تفاوت نوری بالا باشد دید از شیشه تا حدودی غیر قابل روئت می‌شود، شیشه‌های ضد انعکاس برای دید بهتر، واضح‌تر و شفاف‌تر ویژه شده‌اند تا از ۲ طرف بتوانید تصویری واضح و شفاف از فضا دریافت کنید. همین امر سبب شده تا از این شیشه‌ها در کاربرد‌های گسترده‌ای استفاده شود.

استفاده از شیشه‌های ضد بازتاب در پنجره نمایش، محل قرار‌گیری vip در استادیوم‌ها، محل دید پانوراما در رستوران‌ها، کابینت‌های شیشه‌ای، استفاده‌های تلوزیونی، اتاق‌های نمایش، در موزه‌ها و… اهمیت بالایی دارد و در این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه ضد انعکاس

ساخت شیشه ضد انعکاس

در صنعت شیشه‌سازی برای تولید شیشه ضد انعکاس روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرند تا این شیشه با کیفیتی بالا تولید گردد. ما در این بخش قصد داریم تا یکی از این روش‌ها را که رواج بیشتری دارد را بررسی کنیم. این روش ساخت شیشه ضد انعکاس از شیوه جست‌و‌جوی قرنیه چشم شب‌پره‌ها انجام می‌شود که که یکی از رایج‌ترین روش‌ها است. شب‌پره که به هنگام شب فعال و پر‌کار می‌شود قرنیه چشمش ساختاری دارد که می‌تواند بازتاب نور را حذف کند.

 امروزه در صنایع ساخت شیشه ضد انعکاس از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده و توانسته‌اند شیشه‌ای با ساختاری شبیه به قرنیه شب‌پره بسازند تا بتوانند شیشه‌های ضد انعکاس را وارد بازار کنند. این شیشه‌ها در کاربرد‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه‌بر این خاصیت مهم یعنی همان خاصیت حذف‌کنندگی انعکاس، خاصیت حذف ضد الکتریسته‌ای و خاصیت رفع و زدودن کثیفی را نیز دارند.

 در صنعت شیشه‌سازی گاهی اوقات نیز برای ساخت شیشه ضد بازتاب از پوشش‌های AR نیز استفاده می‌شود تا این پوشش بازتاب را کاهش دهد. برای ایجاد این پوشش روی شیشه‌ها نیز روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این روش‌ها استفاده از تکنولوژی کندوپاش است. در این روش از خط تولید شیشه فلوت استفاده کرده و گاز واکنش را به آن تزریق می‌کنند تا به میزان کمی از سطح شیشه تجزیه شده و یکنواخت‌تر شود. این روش، روشی کارآمد‌تر و کم هزینه‌تر برای تولید شیشه ضد انعکاس است.

مزایای شیشه ضد انعکاس

شیشه‌های ضد انعکاس خاصیت‌هایی بسیار جالب دارند. این خاصیت‌ها جزء مزیت‌های مهم این نوع از شیشه هستند و همین مزیت‌های مهم سبب شده تا شیشه‌ای محبوب در صنایع مختلف باشد. این شیشه‌ها با داشتن ساختاری خاص و ویژه از بازتاب نور جلوگیری می‌کنند و در نتیجه دید بسیار شفافی از فضا در اختیار خواهد بود. این شیشه‌ها بسیار شفاف، واضح و عاری از هر‌گونه کدری هستند و همین مزیت‌ها موجب شده تا بتوانید فضای بعد از شیشه به وضوح قابل مشاهده باشد.

 این شیشه‌ها علاوه‌بر‌ اینکه این مزیت مهم یعنی ضد انعکاسی را دارند بسیار تمیز به نظر می‌رسند. استفاده از شیشه ضد انعکاس در اماکنی که وضوح منظره از اهمیت بالایی برخوردار است بسیار پر اهمیت به شمار می‌آید. زیرا این شیشه‌ها دیدی بسیار قوی دارند.

شیشه ضد انعکاس

قیمت شیشه ضد انعکاس

شیشه‌های ضد انعکاس قیمت‌های مختلفی دارند و پارامتر‌هایی وجود دارند که روی قیمت این شیشه‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارند. همین امر موجب شده تا قیمت ثابت و معینی از این شیشه‌ها در دسترس نباشد. یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت شیشه انعکاس موثر بوده کیفیت آن است.

درست است که کیفیت تمامی این شیشه‌ها بالاست ولی در دسته‌بندی داخلی این شیشه‌ها، شیشه‌هایی هستند که کیفیت بالا‌تری نسبت به سایرین دارند و هر‌چه این کیفیت بالا‌تر باشد قیمت آن نیز بالا‌تر است. پس از این مورد لازم است بدانید که برند‌های معتبر سازنده شیشه انعکاس قیمت‌های بالا‌تری را برای فروش در نظر می‌گیرند. علاوه‌بر‌این مورد متراژ محصول نیز در تعیین قیمت شیشه موثر هستند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با شیشه ضد انعکاس در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد استفاده و خرید از این شیشه را دارید اطلاعاتی نیز در رابطه با این محصول داشته باشید. این شیشه‌ها در خدمات نمایشی کاربرد گسترده‌ای دارند و می‌توانند بهترین گزینه باشند، چون بسیار شفاف هستند.

اگر در رابطه با انتخاب برند و سایر موارد مربوطه به شیشه انعکاسی سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان نگین شرق در ارتباط باشید و مشاوره‌های لازم را بگیرید. اگر قصد خرید این محصول را دارید کارشناسان ما می‌توانند کمک‌های شایانی به شما در این رابطه بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *