شیشه صنعتی

زیباترین استخرهای شیشه ای دنیا کدامند؟

شیشه استخری

زیباترین استخرهای شیشه ای دنیا کدامند؟

زیباترین استخرهای شیشه ای

زیباترین استخرهای شیشه ای می توان به خانه شاو، ونکوور ،خانه تانگا، سنگاپور ،ژوله هتل، دالاس،استخر معلق در دبی،استخر جنگا در مادرید،استخر معلق و… اشاره کرد

استخرهای شفاف و بی انتها هستند. استخر شیشه ای به استخری گفته می شود که یکی از وجوه دیواره یا کف آن به صورت شفاف با شیشه یا اکریلیک اجرا شده باشد.

زیباترین استخرهای شیشه ای خانه شاو، ونکوور

خانه‌ای با مساحت ۲۸۵ متر مربع زیر بنا، دارای یک اتاق خواب،یک اتاق مطالعه و موسیقی و یک استخر با کف شیشه ای در پشت بام است، این استخر کف شفاف به عنوان سقف طبقه همکف عمل می‌کند و با فیلتر کردن نور خورشید و انتقال آن به ناحیه مرکزی ساختمان زیبایی خاص و خیره کننده‌ای را به ساختمان می بخشد.

خانه تانگا، سنگاپور

خانه رویایی تانگا طرحی دیگر از یک گروه معماری معروف است که با مساحتی حدود ۲٫۳۳۵ متر مربع در سال ۲۰۰۷در سنگاپور ساخته شده است.

استخری با دیواره شفاف در وسط فضای سبز و حول ساختمان اجرا است، دیواره شفاف استخر به سمت داخل بنا نیز پیش روی کرده است و در حقیقت یک ضلع بنای داخلی به نمای شفاف استخر ختم می‌شود.

ژوله هتل، دالاس

این هتل، ساختمان قدیم بانک ملی دالاس بوده تا اینکه شخصی آن را خریداری کرده و به هتل تبدیل می‌کند،یکی از جاذبه‌های این هتل، استخریست با دیواره شفاف که در بالکن طبقه ۱۰ اجرا شده و ۲٫۵ متر از ساختمان بیرون زده است.

استخر معلق در دبی

استخری معلق در طبق ۴ هتل اینترکونتیننتال دبی
انحنای سازه شفاف در انتهای این استخر آن را به حالت تعلیق در آورده و نمایش خیره کننده‌ای از خط افق در آن را ایجاد می‌کند. حس بی انتها بودن در این استخر لذت شنا کردن در آن را نیز دوچندان می‌کند.

استخر معلق در تگزاس

این استخر زیبا و شیشه ای در بالای دریاچه آستین در تگزاس و روی صخره‌ای به ارتفاع ۲۳۹ متری احداث شده است.

این استخر به صورت معلق ساخته شده و در انتهای آن ساختاری شفاف، مانند یک منشور طراحی شده است.

سازه استخر از سازه اصلی ساختمان پشتیبانی می‌شود و حدود ۶ متر از صخره‌ فاصله دارد و لذت شنا کردن در این استخر بیشتر از شنا در درون دریاچه است.

استخر – لواسان

اجرای استخری به طول ۱۲ متر وعرض ۵٫۵ متر و عمق آبگیر ۱۸۰ سانتی‌متر با سه پنل شیشه‌ای ایمن در کف که زیبایی خاصی به محیط اطراف داده است و با فیلتر کردن نور خورشید و انتقال آن به ناحیه زیرین خود زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای را به ساختمان می بخشد.

استخر شیشه ای – منزل مسکونی نیاوران

اجرای استخری با دو پنل شفاف به ابعاد ۳۲۰ سانتی‌متر و یک پنل کرو(خم) به ابعاد ۳۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۶۰ سانتی متر و عمق آبگیر ۱۷۰ سانتی‌متر در طبقه سوم ساختمان مسکونی زیبایی چشمگیری به این مکان داده است.

حوضچه شفاف در زیباترین خانه ایران

اجرای سه پنل شفاف در کف این حوضچه به طول ۳۹۰ سانتی‌متر و عرض ۱۹۰ سانتی‌متر باعث شده است با فیلتر کردن نور خورشید و انتقال آن به استخر زیرین خود زیبایی خاص و خیره کننده‌ای را به ساختمان می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *