شیشه های خاص

برچسب شیشه پنجره ( ویندو فیلم شیشه )

ویندو فیلم صوتی

از گذشته تاکنون ساخت و استفاده از شیشه برای نماها، درب و پنجره و … در ساختمان ها استفاده می شده است. اما یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه این است که باعث اتلاف انرژی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد می شود. علاوه بر این، با وجود این که استفاده از شیشه در ساختمان تاثیر زیادی در افزایش زیبایی کل ساختمان و حتی نمای بیرونی آن دارد؛ اما استفاده از آن معایبی هم دارد. یکی از معایب مهم آن آسیب پذیر بودن در برابر ضربه، حوادث و بلایای غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، انفجار، و … است. به همین دلیل برای رفع این مشکل و افزایش طول عمر شیشه ها، استفاده از ویندو فیلم شیشه پیشنهاد می شود. در ادامه این مطلب به طور کامل با ویندو فیلم شیشه، معایب، مزایا و ویژگی های مختلف آن آشنا خواهید شد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی شیشه با ما تماس بگیرید

ویندو فیلم شیشه چیست؟

ویندو فیلم شیشه یک لایه نازک شفاف است که چند لایه مختلف با خواص و ویژگی های مختلف دارد. هر کدام از لایه های ویندو فیلم شامل لایه چسب، لایه بازدارنده اشعه ماوراء بنفش، لایه فلز پوش برای دفع حرارت اشعه های خورشید، لایه استحکام بخش و لایه سیلیکونی مقاوم در برابر ضربه است. هر کدام از این لایه ها ویژگی ها و عملکرد منحصر به فرد و خاص خود را دارند. به طور کلی هدف اصلی استفاده از ویندو فیلم شیشه به دلایل مختلفی مانند ضعف عایق انتقال حرارت در شیشه و رسانا بودن آن، کاهش میزان صوت عبوری از شیشه در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخص، افزایش امنیت شیشه در برابر ضربه و جلوگیری از پخش شدن تکه های خطرناک شیشه در محیط اطراف است. علاوه بر این، یکی از ویژگی های ویندو فیلم قابلیت استفاده از آن در ساختمان است.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی شیشه با ما تماس بگیرید

ویندو فیلم شیشه ساختمانی

برچسب های  شیشه دکوراتیو ساختمانی یکی از باریک ترین برچسب های پنجره  ساختمان است. برچسب پنجره دکوراتیو می تواند برای بهبود کیفیت دید شیشه های موجود استفاده شود. این ویندو فیلم های دکوراتیو زیبا علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، چشم اندازهای شیک و  با شکوهی را از خارج ساختمان می دهند و البته این برچسب های پنجره به مقدار زیادی روشنایی فضای داخل را کم می کنند.
برای مثال، با استفاده از این ویندوفیلم های ساختمانی می توان شیشه هایی با ظاهر حکاکی شده بدون صرف هزینه زیاد برای برداشتن شیشه و حکاکی کردن روی آن، بوجود آورد. حال آنکه هم نور طبیعی را دارند و هم حریم خصوصی را افزایش داده اند. و اگر به دنبال راه حلی برای شیشه های پنجره حمام هستیم، برچسب های حریم خصوصی شیشه مات کن، دید همسایگان را مسدود کرده ولی راه نور خورشید را نمی بندند.

برچسب شیشه پنجره ( ویندو فیلم شیشه )

ویندو فیلم عایق شیشه ساختمانی

ویندو فیلم های عایق شیشه راه مقرون به صرفه ای برای حفاظت از اجسام و چشم و پوست ساکنین از اشعات مضر خورشید است مهمتر از آن خانه ها را از نظر انرژی کارآمدتر می سازد. این برچسب های عایق حرارتی شیشه ساختمان می توانند فیلتر های ۹۹ درصدی در مقابل اشعه مخرب فرابنفش باشند و مبلمان، فرش ها و پرده ها را از رنگ پریدگی و کهنه شدن محافظت می کند. برای داشتن بهترین پوشش، مشتریان باید شیشه مات کنی را انتخاب کنند که مورد تایید بنیاد سرطان پوست باشد.

انواع ویندو فیلم شیشه

یکی از ویژگی های بسیار مطلوب ویندو فیلم شیشه این است که در انواع متفاوتی به منظور کاربردهای مختلف تولید می شوند. به طور کلی انواع ویندو فیلم شیشه شامل موارد زیر است:

  • ویندو فیلم امنیتی

همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، شیشه در برابر ضربات و فشارهای محکم آسیب پذیر است. به همین منظور از ویندو فیلم امنیتی برای محفوظ ماندن شیشه ها در برابر بلایای طبیعی زلزله و طوفان، انفجار بمب و جلوگیری از سرقت و … استفاده می شود. در این موارد ویندو فیلم شیشه با نام دیگر برچسب ضد ضربه نیز شناخته می شود.

  • ویندو فیلم حرارتی

ویندو فیلم حرارتی نیز با نام دیگر ویندو فیلم های خورشیدی نیز شناخته می شود. اهمیت و مزایای استفاده از این ویندو فیلم به دلیل جلوگیری از ورود اشعه اشعه مضر UV و انعکاس گرمایی انرژی خورشید است. با چسباندن این نوع برچسب ها تا ۷۹ درصد از ورود انرژی گرمایی و گرم شدن بیش از حد محیط داخل جلوگیری می کند. علاوه بر این، به عنوان یک روش محافظ و امنیتی در برابر اثرات گلخانه ای نیز عمل می کند. در این نوع ویندو فیلم از یک لایه برچسب و دو لایه پلی استر استفاده شده، و به همین دلیل برای انواع شیشه ها قابل استفاده است.

  • ویندو فیلم دکوراتیو

نام دیگر ویندو فیلم دکوراتیو نیز برچسب یا استیکرهای دکوراتیو است. این نوع ویندو فیلم با رنگ ها و طرح های متنوع و مختلفی تولید می شود. به همین دلیل با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون منزل یا محل کار خود می توانید مدل مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. با خرید و نصب استیکرهای دکوراتیو می توانید از آن ها برای پارتیشن بندی محل کار و مجتمع های تجاری استفاده کنید.

کاربرد برچسب شیشه پنجره

هدف کلی استفاده از برچسب های شیشه رفع عیوبی مانند ضعف جدارهای نورگذر در برابر انتقال حرارت تشعشعی و رسانش همچنین بالا بردن امنیت شیشه در برابر ضربه و پخش شدن تکه های خطرناک شیشه در فضای اطراف می باشد.

• برچسب پنجره دکوراتیو
• ویندو فیلم حرارتی شیشه ساختمانی
• برچسب امنیتی شیشه

برچسب شیشه پنجره ( ویندو فیلم شیشه )

مزایای ویندو فیلم شیشه

تا این قسمت از مقاله در مورد انواع ویندو فیلم شیشه و برخی از ویژگی های آن صحبت شد. ام نکته مهم دیگر این است که خرید ویندو فیلم شیشه و نصب آن روی شیشه ساختمان ها، ماشین و … مزایای مختلف دیگری نیز دارد. از جمله مهم ترین مزایای ویندو فیلم شیشه ای می توان موارد زیر را نام برد:

  • جلوگیری از وارد و ساطع شدن انرژی و نور و گرمای خورشید
  • عبور دادن نور مرئی خورشید به صورت کنترل شده
  • جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست صورت و بدن به دلیل حذف اشعه ماور بنفش خورشید.
  • جلوگیری از رنگ پریده شدن وسایل و تجهیزات مختلف داخل ساختمان منزل یا محل کار
  • تقویت شدن در برابر شکستن، ضربه خوردن یا حرارت زیاد
  • تامین آسایش افراد داخل محوطه

نحوه نصب ویندو فیلم شیشه

همان طور که می دانید سطح شیشه های مختلف ساختمان یا خودرو کاملا صاف و بدون انحنا و … است. به همین دلیل زمان نصب ویندو فیلم شیشه باید این کار با دقت و ظرافت کامل انجام دهید تا زیبایی آن حفظ شود. برای شروع نصب و چسباندن ویندو فیلم ها ابتدا سطح شیشه مورد نظر را به صورت کامل با استفاده از یک پارچه نم دار تمیز و سپس با یک پارچه مرطوب به خوبی از آلودگی ها و گرد و غبار تمیز کنید. برای این کار توصیه می شود از شیشه پاک کن های مخصوص یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی استفاده کرده و آن را روی شیشه اسپری و آن را با دستمال پاک کنید.

سپس بر اساس اندازه شیشه مورد نظر، ویندو فیلم را برش دهید تا آماده باشد. سپس قسمت چسب دار برچسب ها را با استفاده از اسپری خیس کرده و روی شیشه قرار دهید و محکم فیکس کنید. در مرحله بعد با استفاده از کاردک یا خط کش حفره و هواهای تشکیل شده زیر ویندو فیلم را صاف و یکدست کنید تا حبابی زیر آن ها نباشد. در صورتی که قبل از چسباندن برچسب را نبریده اید، پس از چسباندن با استفاده از قیچی قسمت های اضافی را برش دهید و مجددا با استفاده از سشوار آن را فیکس کنید.

برچسب شیشه پنجره ( ویندو فیلم شیشه )

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی شیشه با ما تماس بگیرید

برچسب امنیتی شیشه

برچسب های  امنیتی شیشه  ، شیشه پنجره ها را از حوادث حفظ می کند. اگر یک پنجره در اثر حوادث گوناگون بشکند، این ویندو فیلم های امنیتی با متصل نگهداشتن قطعات شیشه به برچسب از پرت شدن خرده ریزه های خطرناک شیشه و آسیب رساندن آنها به افراد جلوگیری می کند.
برچسب های امنیتی، علاوه بر کاهش خطر پرت شدن ذرات ریز شیشه، از ورود دزدان نیز جلوگیری می کند. درها و پنجره ها راه ورود مزاحمان هستند. با قرار دادن برچسب های امنیت بر روی پنجره ها و درهای شیشه ای، امکان جلوگیری از ورود دزدانی که با سروصدا و و شکستن شیشه به داخل نفوذ می کنند، وجود دارد. این مانع غیرمنتظره، دزدان را به کلی دلسرد کرده و منجر به عقب نشینی آنها می شود.

برچسب ایمنی در برابر طوفان

اگر شما در یک محیط طوفان خیز، زندگی یا کار می کنید، برچسب امنیتی در برابر طوفان ، پنجره های شما را به شیشه ایمن نشکن تبدیل می کند. در زمان طوفان، شیشه ها می توانند آسیب پذیر شوند و برچسب ایمنی در برابر طوفان می تواند در صورت شکستن شیشه با نگه داشتن ذرات در کنار یکدیگر، دوام آن را بهبود ببخشد.

قیمت ویندو فیلم شیشه

همان طور که در پاراگراف های پیشین نیز ذکر شد، ویندو فیلم شیشه به طور کلی در سه نوع مختلف تولید و استفاده می شود. بنابراین با توجه به نوع و کاربرد آن قیمت ویندو فیلم شیشه متفاوت خواهد بود.

author-avatar

درباره هانیه احمدیان

دوستدارحوزه تولید محتوا و سئو. نگین شرق، سایتی در حوزه شیشه و نمای شیشه ای است. بزرگترین هدفم در نگین شرق انتقال مفاهیم در حوزه شیشه به شما عزیزان است.